رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

 ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت لازم اجراست ولی نیاز به کارشناسی بیشتری دارد

کد خبر : 13319
6 آذر 1402 - 18:09

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، سکه و نقره تهران اعلام کرد؛ ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت لازم اجراست ولی نیاز به کارشناسی بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران در خصوص روند ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت گفت: ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت طبق قانون لازم اجراست و مصوبه ثبت معاملات در سال ۱۳۹۲ مصوب شد و دستورالعمل ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت در ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شد که به دلیل آماده نبودن بسترهای آموزشی به تعویق افتاد.

نادر بذرافشان اظهار کرد: چرخه تولید تا توزیع طلا شرایط خاص خودش را دارد و ثبت معاملات سکه و طلا در سامانه جامع تجارت نیاز به فراهم‌ شدن زیر ساخت های لازم و برگزاری کلاس آموزشی برای فعالان این صنف دارد که تا حدودی کلاس های آموزشی برای برخی از اعضا برگزار شده اما کافی نیست و نیاز به زمان بیشتری می باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران افزود: با پیگیری اتحادیه طلا و جواهر تهران تا کنون از دو هزار و چهارصد عضو اتحادیه برای آموزش دعوت به عمل آمده که حدود یک چهارم از این تعداد در کلاس های آموزشی شرکت کردند و برای اتمام دوره های آموزشی برای تمامی واحدهای صنفی طلا و جواهر نیاز به زمان بیشتری داریم.

بذرافشان تصریح کرد: سامانه جامع تجارت در راستای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور شفاف سازی معاملات و جلوگیری از فروش کالای قاچاق صورت گرفته که در این راستا باید کارشناسی بیشتری صورت بگیرد و ابهامات و اصلاحات سامانه برطرف شود.

وی افزود: یکی از ابهامات این سامانه بحث امنیت واحدهای صنفی است که دلیل نارضایتی واحدهای صنفی اینست، که در صورت ثبت تمامی دارایی و سرمایه یک واحدصنفی آیا امنیت جانی و مالی واحدصنفی حفظ می شود؟ و همین طور ثبت در سامانه جامع تجارت نباید دلیلی برای افزایش محاسبه مالیات قرار بگیرد ولازم است این ابهامات رفع شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر ، نقره و سکه تهران اظهار کرد: با نامه نگاری های انجام شده از سوی رؤسای اتحادیه طلا در کشور خواستار مهلت ۱۸ ماهه برای اجرای این طرح شدیم تا در این بازه زمانی هم ایرادات و ابهامات سامانه رفع شود و هم بسترهای لازم برای آموزش ایجاد گردد و همچنین نیاز به فرهنگ سازی برای مشتریان برای ارائه کارت ملی در زمان خرید از طریق رسانه ها نیز لازم است.

بذرافشان تصریح کرد: در سال های اخیر با افزایش تولیدات طلا میزان واردات مصنوعات طلا بسیار کاهش یافته و بیش از ۹۰ درصد تولیدات بازار، تولید داخلی است و با حمایت از صنعت طلا می توان زمینه های ورود به بازارهای صادراتی ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اجرای طرح ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت نیاز به زمان و کار کارشناسی و فرهنگ سازی برای خرید مصرف کنندگان نیز دارد و در صورتی که مشکلات اجرایی این طرح رفع نشود ممکن است مصرف کنندگان به سمت خرید از دلالان و فضای مجازی و …. رو بیاورند که این مساله نیز ممکن است باعث ایجاد فرارهای مالیاتی، ورود سکه های تقلبی و غیربانکی و ‌‌…. در بازار شود.

بذرافشان افزود: حدود ۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در تهران داریم که برای آموزش این واحدها اقدامات لازم انجام شده است و نیاز به زمان لازم برای آموزش های تکمیلی داریم.

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

منبع: خانه روشن

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۵۱۶ بازدید ۱ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • پویا سفلائی
    پویا سفلائی
    4 ماه پیش

    اقا من طلا بخرم ۱۰۰ میلیون.
    طلا بشه ۲۰۰ میلیون.
    دولت می خواد از سود من بگیره ۲۵ میلیون.
    من سودی نکردم حفظ سرمایه کردم .
    مثلا ۱۰۰ میلیون همون موقع ۲۵ گرم طلا میشه.
    وقتی بشه ۲۰۰ میلیون همون ۲۵ گرمه چیزی به طلا من مگه اضاف شد.
    که ۲۵ درصد بدم این چه طرح مسخره ای هست.
    اینو از یه جوجه اقتصاد دان هم بپرسی بهت همین جواب رو میده.

طراحی شده توسط: آریان دیتا