رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد:

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان قطب صنعت طلایی کشور است/  رشد سطح کیفی نمایشگاه اصفهان

کد خبر : 10605
20 خرداد 1402 - 23:03

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اهمیت نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان این شهر را قطب تجهیزات طلاسازی ایران برشمرد و بر رشد سطح کیفی و کمی نمایشگاه اصفهان طی سالهای اخیر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ بذرافشان درباره سطح کیفی نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: حداقل طی سه سال گذشته شرایط نمایشگاهی در اصفهان بسیار مطلوب تر شده و از نظر کمی و کیفی این نمایشگاه افزایش چشمگیری پیدا کرده و تعداد بازدید کنندگان و شرکت کنندگان نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام رشد بالای کشورمان در زمینه ماشین آلات تولید مصنوعات طلا گفت: تجهیزات و ماشین آلاتی که در صنعت طلا و جواهر در اختیار داریم جزء ماشین آلات به روز دنیا محسوب می شوند و از توانایی رقابت با کشورهای اروپایی نیز برخوردار است و در حوزه ساخت این تجهیزات اصفهان پیشتاز است.

وی نمایش توانمندی های صنعت طلا و جواهر کشور را بسیار حائز دانست و تاکید کرد: صنعت طلا و جواهر کشور در سالها و دهه گذشته شرایط خاص و مطلوبی پیدا کرده است و ظرفیت و پتانسیل این صنعت در بخش صادرات می تواند نقش ارزآوری و اشتغالزایی برای کشور داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نقش اصفهان در تولید طلا و بازار و صادرات اظهار داشت: اصفهان یکی از قطبهای تولید مصنوعات طلا کشور است و ما همکنون در حوزه صادرات مصنوعات طلا در کشور از پتانسیل بالایی برخورداریم و در تهران، اصفهان، یزد، تبریز و مشهد که جزء شهرهای اصلی کشور در حوزه تولید مصنوعات طلا هستند ظرفیت های زیادی برای تولید و صادرات در این بخش وجود دارد .

بذرافشان تصریح کرد: کشورمان در دهه گذشته در جایگاه تولید ماشین آلات روز دنیا نقش خیلی خوبی داشته است و البته مقداری ضعف در جایگاه تولید و توزیع هم داشته ایم که به حداقل رسیده است و در مجموع در رابطه با این صنعت شرایط خیلی مطلوبی مهیا شده و می طلبد که مسئولان و نمایندگان خانه ملت در رابطه با این صنعت مقداری با دید دلسوزانه نظر داشته باشند و شرایط مساعدی را برای این صنعت مهیا کرده و با برداشتن موانع و مشکلات به این صنعت کمک کنند تا به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی این شهرها قطب مثبتی در رابطه با تولید و صادرات ایجاد شده و با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها شاهد نمایش پتانسیل و توانایی موجود دراین صنعت باشیم .

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نقش نمایشگاه در گرد آوری بزرگترین تجار و واحد‌های فعال صنعتی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان اصفهان و شهرهای دیگر و پایتخت هر چه بیشتر برگزار شدن این گونه نمایشگاهها صنف و صنعت طلا و جواهر را با پیشرفت همراه خواهد ساخت.

بذرافشان تصریح کرد: در این صنعت هنوز تولیدی ها و کارخانه های ناشناخته ای وجود دارد که با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها آن پتانسیل و جایگاه تولیدی در معرض نمایش قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای صنعت طلا و جواهر کشور فراهم می نماید.

این مقام صنفی از تولیدکنندگان مصنوعات طلا و جواهر هم درخواست کرد در نمایشگاه ها مشارکت بیشتری داشته باشند تا جایگاه این صنعت بیشتر نمایان شده و پتانسیل هایی که در کارگاه های تولیدی وجود دارند و می توانند نمایش خوبی در این نمایشگاهها از خود ارایه دهند در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نقاط ضعف و مثبت در برگزاری همه نمایشگاه ها وجود دارد اما باید شرایط کشور خود را با توجه به تحریم ها در نظر بگیریم و امیدواریم با رفع موانع برگزاری نمایشگاههای بین المللی که فقط اسم آنها بین المللی است ولی عملا اینگونه نیست مطلوب شود و مشکلات تحریمی برداشته شده و سعی کنیم از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز جهت مشارکت و شرکت در این نمایشگاه ها دعوت بعمل آمده و جایگاه این صنعت را در کشور در معرض نمایش قرار دهیم .

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه از همه همکاران در اقصی نقاط کشور دعوت کرد که حتما در این نمایشگاه ها شرکت نموده و بازدید داشته باشند و از تولیدات طلایی شهرهای مختلف کشورمان بهره مند گردند.

 

انتهای پیام

 

 

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۶۹۹ بازدید ۱ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Hosain
    Hosain
    11 ماه پیش

    جناب رئیس اتحادیه در شهر اصفهان ربع سکه هایی که در بورس فروخته شده به بهانه های مختلف از خرید آنان طفره می‌روند لطفا بررسی کنیه.
    با تشکر

طراحی شده توسط: آریان دیتا