اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 10605 زمان: 20 خرداد 1402 - 23:03
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد:

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان قطب صنعت طلایی کشور است/  رشد سطح کیفی نمایشگاه اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اهمیت نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان این شهر را قطب تجهیزات طلاسازی ایران برشمرد و بر رشد سطح کیفی و کمی نمایشگاه اصفهان طی سالهای اخیر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ بذرافشان درباره سطح کیفی نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: حداقل طی سه سال گذشته شرایط نمایشگاهی در اصفهان بسیار مطلوب تر شده و از نظر کمی و کیفی این نمایشگاه افزایش چشمگیری پیدا کرده و تعداد بازدید کنندگان و شرکت کنندگان نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام رشد بالای کشورمان در زمینه ماشین آلات تولید مصنوعات طلا گفت: تجهیزات و ماشین آلاتی که در صنعت طلا و جواهر در اختیار داریم جزء ماشین آلات به روز دنیا محسوب می شوند و از توانایی رقابت با کشورهای اروپایی نیز برخوردار است و در حوزه ساخت این تجهیزات اصفهان پیشتاز است.

وی نمایش توانمندی های صنعت طلا و جواهر کشور را بسیار حائز دانست و تاکید کرد: صنعت طلا و جواهر کشور در سالها و دهه گذشته شرایط خاص و مطلوبی پیدا کرده است و ظرفیت و پتانسیل این صنعت در بخش صادرات می تواند نقش ارزآوری و اشتغالزایی برای کشور داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نقش اصفهان در تولید طلا و بازار و صادرات اظهار داشت: اصفهان یکی از قطبهای تولید مصنوعات طلا کشور است و ما همکنون در حوزه صادرات مصنوعات طلا در کشور از پتانسیل بالایی برخورداریم و در تهران، اصفهان، یزد، تبریز و مشهد که جزء شهرهای اصلی کشور در حوزه تولید مصنوعات طلا هستند ظرفیت های زیادی برای تولید و صادرات در این بخش وجود دارد .

بذرافشان تصریح کرد: کشورمان در دهه گذشته در جایگاه تولید ماشین آلات روز دنیا نقش خیلی خوبی داشته است و البته مقداری ضعف در جایگاه تولید و توزیع هم داشته ایم که به حداقل رسیده است و در مجموع در رابطه با این صنعت شرایط خیلی مطلوبی مهیا شده و می طلبد که مسئولان و نمایندگان خانه ملت در رابطه با این صنعت مقداری با دید دلسوزانه نظر داشته باشند و شرایط مساعدی را برای این صنعت مهیا کرده و با برداشتن موانع و مشکلات به این صنعت کمک کنند تا به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی این شهرها قطب مثبتی در رابطه با تولید و صادرات ایجاد شده و با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها شاهد نمایش پتانسیل و توانایی موجود دراین صنعت باشیم .

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نقش نمایشگاه در گرد آوری بزرگترین تجار و واحد‌های فعال صنعتی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان اصفهان و شهرهای دیگر و پایتخت هر چه بیشتر برگزار شدن این گونه نمایشگاهها صنف و صنعت طلا و جواهر را با پیشرفت همراه خواهد ساخت.

بذرافشان تصریح کرد: در این صنعت هنوز تولیدی ها و کارخانه های ناشناخته ای وجود دارد که با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها آن پتانسیل و جایگاه تولیدی در معرض نمایش قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای صنعت طلا و جواهر کشور فراهم می نماید.

این مقام صنفی از تولیدکنندگان مصنوعات طلا و جواهر هم درخواست کرد در نمایشگاه ها مشارکت بیشتری داشته باشند تا جایگاه این صنعت بیشتر نمایان شده و پتانسیل هایی که در کارگاه های تولیدی وجود دارند و می توانند نمایش خوبی در این نمایشگاهها از خود ارایه دهند در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نقاط ضعف و مثبت در برگزاری همه نمایشگاه ها وجود دارد اما باید شرایط کشور خود را با توجه به تحریم ها در نظر بگیریم و امیدواریم با رفع موانع برگزاری نمایشگاههای بین المللی که فقط اسم آنها بین المللی است ولی عملا اینگونه نیست مطلوب شود و مشکلات تحریمی برداشته شده و سعی کنیم از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز جهت مشارکت و شرکت در این نمایشگاه ها دعوت بعمل آمده و جایگاه این صنعت را در کشور در معرض نمایش قرار دهیم .

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه از همه همکاران در اقصی نقاط کشور دعوت کرد که حتما در این نمایشگاه ها شرکت نموده و بازدید داشته باشند و از تولیدات طلایی شهرهای مختلف کشورمان بهره مند گردند.

 

انتهای پیام