افزایش بی‌سابقه ذخایر طلای ایران

کد خبر : 15727
3 اردیبهشت 1403 - 18:02

سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت:‌ طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به ویژه در سه ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

سایت المیادین در گزارشی نوشته است: گزارش‌های زیادی در رسانه‌های داخلی ایران منتشر شده که دولت ذخایر کالایی خود را در ماه‌های اخیر به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و بخش مهمی از وابستگی میان‌مدت به واردات را رفع کرده؛ اما کارت اصلی ایران بر روی میز مربوط به تغییر سبد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است. کشورهای تحت تحریم همیشه با تغییر دارایی‌های خود به طلا و فلزات گرانبهای دیگر، بخش زیادی از تحریم‌های مالی غرب را خنثی می کنند و عملا مانع از شکل‌گیری بحران اقتصادی در داخل کشورشان می‌شوند.

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به ویژه در سه ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است. بدون تردید با وجود فشارهای تحریمی آمریکا، ایران در حال ایجاد مسیر امن برای تامین مالی تجارت خارجی است. این موضوع به تجارت غیرنفتی و بخش غیردولتی ایران نیز گسترش پیدا کرده است و تجار ایران می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، از طلا استفاده کنند.

ثبات در قیمت دلار، نشانه موفقیت بانک مرکزی ایران

در همین راستا، ایجاد ثبات و کاهش قابل توجه قیمت دلار در بازار تهران بعد از دو عملیات حمله موشکی به اسرائیل و پاسخ محدود این کشور در ۱۹ آوریل نشانه موفقیت بانک مرکزی ایران در کنترل هیجانات سیاسی بازار و بازگشت اعتماد به فعالان اقتصادی است.

عملیات ۱۹ آوریل نشان داد مقامات اسرائیلی با دگرگونی در فرضیات گذشته خود نسبت به اراده نظامی ایران به پاسخگویی مواجه شده‌اند و همین موضوع باعث حرکت متزلزل اسرائیل در صفحه شطرنج صف‌آرایی دو کشور شده است.

منبع: ایرنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۶۳۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا