ردپای بانک‌های جهانی در رالی طلای جهانی

کد خبر : 15520
21 فروردین 1403 - 16:01

بانک مرکزی چین اعلام کرد در ماه مارس ۱۶۰ هزار اونس تروا طلا به ذخایر خود اضافه کرد که مطابق با دیدگاه بازار است که تقاضای مداوم بخش رسمی از افزایش اخیر طلا حمایت کرده است.

با توجه به دلار قوی و افزایش نرخ بهره آمریکا، طلا در ماه مارس ۹.۳ درصد جهش کرد که قوی‌ترین عملکرد ماهانه آن از جولای ۲۰۲۰ تاکنون است. این رالی ادامه داشت و طلا در هفت جلسه گذشته به رکوردهای متوالی رسید و به ۲۳۵۳ دلار و ۷۹ سنت در هر اونس در روز دوشنبه (۸ آوریل) رسید.

چین اکنون ۱۷ ماه متوالی طلا را به ذخایر خود اضافه کرده است. کریشان گوپول، تحلیلگر ارشد اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) در شورای جهانی طلا (WGC) به رویترز گفت این از دیدگاه ما درباره اعتقاد بانک‌های مرکزی به طلا و ارزش آن حمایت می‌کند.

آمارهای رسمی نشان داد چین در پایان ماه مارس ۷۲.۷۴ میلیون اونس طلا داشت که در مقایسه با ۷۲.۵۸ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش یافت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۴۸.۶۴ میلیارد دلار به ۱۶۱.۰۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

گوپول گفت که تقاضای بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و آنها خریداران فعال سال ۲۰۲۴ باقی مانده‌اند. ترکیه، هند، قزاقستان و برخی از کشورهای اروپای شرقی در سال جاری همراه با چین اقدام به خرید طلا کرده‌اند. بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲۳ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ متریک تن، بزرگترین خریدار رسمی بخش طلا در سال ۲۰۲۳ بود.

بر اساس گزارش رویترز، در مجموع، در سال ۲۰۲۳، بانک‌های مرکزی جهانی ۱۰۳۷.۴ تن طلا خریداری کردند که چهار درصد کمتر از رکوردهای سال ۲۰۲۲ بود. شورای جهانی طلا در ژانویه اعلام کرد که آنها می‌توانند خرید خالص را تا ۲۰۰ تن دیگر در سال ۲۰۲۴ کاهش دهند.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۲۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا