ثبات نسبی در بازارهای جهانی طلا

کد خبر : 14946
9 اسفند 1402 - 11:12

قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته و سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.

به گزارش رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته و سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 2031 دلار و 22 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.19 درصدی به 2040 دلار و 30 سنت رسیده است.

شاخص دلار پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.
تحلیلگران عقیده دارند ادامه تورم بالا در آمریکا بازار طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، اما قیمت این فلز گرانبها همچنان بالاتر از سطح 2000 دلار باقی خواهد ماند و خرید بالا توسط بانک‌های مرکزی از آن حمایت می‌کند.

به نظر نمی‌رسد مقامات فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تغییر دهند، اما طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

حداقل 10 نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه این بانک برای تعیین سیاست‌های پولی است، در روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

سیاستگذاران فدرال رزرو همگی عقیده دارند هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر در آن سوی دنیا چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا واردات این فلز گرانبها در ژانویه را از طریق هنگ کنگ افزایش داده و به بالاترین رقم از اواسط 2018 رسانده است.

قیمت نقره امروز با 0.36 درصد کاهش به 22 دلار و 68 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.29 درصدی 888 دلار و 84 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۶۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا