رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد :

شرایط ثبات قیمتها در بازار طلا و سکه

کد خبر : 14827
28 بهمن 1402 - 16:11

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: احتمال اینکه تا پایان سال جاری روند کاهشی داشته باشیم بسیار کم است باز هم باید ببینیم بازارهای جهانی و نوسانات بازار ارز به چه سمت و سویی می‌روند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد: در طول هفته گذشته با کاهش ۳۷ دلاری قیمت طلای انس جهانی روبه‌رو بودیم، اما طی امروز ۱۶ دلار افزایش داشتیم. طی هفته قبل با وجود کاهش قیمت طلای جهانی بازارهای داخلی ما خیلی تحت تاثیر قرار نگرفت، علت این مسئله افزایش جزئی نرخ ارز بود که باعث شد بازارهای داخلی ما روند افزایشی داشته باشد.

بذرافشان ادامه داد: طی امروز در بازارهای داخلی با افزایش قیمت روبه‌رو بودیم. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲۲ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۷۸۹ هزار تومان رسید همچنین در قیمت سکه هم با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی رو‌به‌رو بودیم.

اگر بانک مرکزی بتواند قیمت ارز را به خوبی کنترل کند و سکه در بازار داخلی عرضه کند، می‌توانند نقش محوری در رابطه با ثبات قیمت‌ها داشته باشد.

ثبات قیمت‌ها با دو اقدام بانک مرکزی
وی متذکر شد: احتمال اینکه تا پایان سال جاری روند کاهشی داشته باشیم بسیار کم است باز هم باید ببینیم بازارهای جهانی و نوسانات بازار ارز به چه سمت و سویی می‌روند. اگر بانک مرکزی بتواند قیمت ارز را به خوبی کنترل کند و سکه در بازار داخلی عرضه کند، می‌توانند نقش محوری در رابطه با ثبات قیمت‌ها داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد: هنوز ۸۰ درصد از حساب طلافروشان مسدود است، باید هرچه زودتر مسئولین ذی‌ربط نسبت به بازگشایی حساب‌های مسدود شده همکاران ما اقدام کنند چون شرایط بحرانی و التهابی در بازار به وجود آمده و همکاران ما دچار آسیب‌های مالی و تا ۴ میلیارد تومان متضرر شدند. در سالی که گذشت رکود در بازار طلا حاکم بود به همین دلیل مسئولین اداره دارایی هم باید نسبت به پرداخت مالیات‌ همکاران ما در این حوزه تجدید نظر کنند و در راستای کاهش مالیاتشان اقدامات لازم را انجام دهند.

بذرافشان در پایان گفت: با توجه به اینکه از ۲۲ اسفند ماه رمضان آغاز می‌شود ممکن است خیلی شاهد افزایش تقاضا در بازار طلا نباشیم. امیدوار هستیم که هرچه زودتر شرایط مهیا شود و رونق به این صنعت برگردد .

منبع: خطوط

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۲۹۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا