حل مشکلات سامانه ها در صنف طلا و جواهر پیگیری شد/  بسیج اصناف حامی صنفی + تصویر

کد خبر : 14471
3 بهمن 1402 - 19:11

نشست مشترک روسای صنف طلا و جواهر کشور و مسئولین وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی با موضوع حل مشکلات سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی به همت بسیج اصناف کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ در نشستی که صبح امروز به دعوت دکتر غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور و با حضور روسای اتحادیه های طلا و جواهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و یزد و همچنین محمدرضا زارع مدیرکل صنایع خلاق و فرش ایران و مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد؛ در رابطه با مباحث مهم صنفی از جمله سامانه جامع تجارت – تبصره 4 ماده 18 و قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست حضار ضمن بررسی این دو سامانه، موارد مشکل ساز برای صف و صنعت طلا و جواهر به ویژه سامانه جامع تجارت و تبعات اجرای آن را در این صنف مطرح و بر عدم قابلیت اجرای آن در صنف طلا و جواهر تاکید کردند.

 

 

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به تجربه سخت اجرای قانون نادرست ارزش افزوده و آسیب صنف و صنعت طلا و جواهر، خواستار لغو اجرای قانون سامانه جامع تجارت در این صنف شد.

وی همچنین با توجه به جرایم سنگین عدم صدور صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، خواستار آموزش جامع صنفی و ایجاد بسترهای لازم و بیشتر برای اجرای این قانون شد.

 

 

دکتر حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور نیز با بیان اهمیت جایگاه اصناف و خدمات این قشر بزرگ به کشور و انقلاب، بر حمایت بسیج اصناف از این صنف و لزوم پیگیری مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای مربوطه تاکید کرد.

 

 

در این نشست روسای اتحادیه های طلا و جواهر کشور در رابطه با موضوعاتی چون؛ اصلاح قانون جامع تجارت، جلوگیری از فرار سرمایه از کشور، تاکید بر شفاف بودن صنف طلا و جواهر، لزوم همراه بودن دولت با صنف طلا و جواهر و حمایت از آن و حل مشکلات صنفی سخن گفتند.

 

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۴۹۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا