ترکش‌های تنش‌های سیاسی در بازار طلا

کد خبر : 14353
30 دی 1402 - 17:10

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه رخدادهای سیاسی اخیر باعث افزایش قیمت طلا و سکه در روز پایانی هفته شد پیش بینی کرد عرضه سکه‌های جدید باعث کاهش قیمت‌ها شود.

قیمت سکه پس از رسیدن به ۳۴ میلیون تومان در ابتدای این هفته در آخرین روز معاملات به ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان معاملات این هفته را به پایان رساند.

در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا در یک هفته گذشته گفت:  روز پنجشنبه قیمت سکه دوباره افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به دلیل اتفاقات منطقه داشت؛ اما از روز اعلام عرضه سکه و شمش طلا توسط بانک مرکزی در مرکز مبادلات قیمت‌ها کاهشی بود.

وی اضافه کرد بخشی از این صعود قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز و بخش دیگر به دلیل تنش های سیاسی منطقه بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار در هفته آینده نیز گفت: در صورتی که در بازارهای جهانی نوسان خاصی نداشته باشد عرضه سکه وشمش طلا نیز صورت گیرد نمی توان انتظار نوسان چشمگیر برای بازار سکه و طلا داشت در حال حاضر وضعیت تقاضا تغییر نکرده و همان رکود سابق بر بازار حاکم است؛ برای هفته آینده نوسان بازار جهانی، تنش‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز و عرضه و تقاضا می‌تواند مسیر حرکت قیمت‌ها را تعیین کند.

وی در رابطه با عرضه سکه‌های جدید توسط بانک مرکزی و تاثیر آن در بازار نیز اظهار داشت: در حال حاضر عرضه سکه آغاز نشده است، فروش شمش در مرکز مبادله باعث کاهش قیمت شد اما ماجرای پاکستان اندکی قیمت‌ها را افزایش داد اگر شرایط عرضه سکه مشخص شود می‌تواند باعث کاهش قیمت سکه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۶۳۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا