آرامش نسبی طلا در بازارهای جهانی

کد خبر : 14204
20 دی 1402 - 18:10

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا محتاطانه عمل می‌کنند و منتظرند سرنخ‌های بیشتری در مورد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دست آورند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 2030 دلار و 33 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.9 درصدی به 2036 دلار و 90 سنت رسیده است.

قیمت طلا در شرایطی تثبیت شده که شاخص دلار افزایش یافته و نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از 4 درصد قرار دارد.

تاجران منتظر گزارش مربوط به تورم قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و انتظار دارند تورم 0.2 به صورت ماهانه و 3.2 درصد به صورت سالانه بالا رفته باشد.

طبق یک گزارش رسمی، مصرف‌کنندگان آمریکایی انتظار کاهش تورم را دارند در حالی که میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو عقیده دارد سیاست‌های پولی بانک مرکزی به اندازه کافی محدود کننده هستند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

شرکت کنندگان بازار 62 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس کاهش یابد.

کاهش تورم در استرالیا هم احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.7 درصد افزایش به 23 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با 0.15 درصد افزایش 936 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۲۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا