سرما در بازار ارز تهران

کد خبر : 14119
18 دی 1402 - 09:10

 روند نرخ شاخص‌های ارزی بازار تهران در روز گذشته کم‌نوسان بود. دیروز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با حدود ۵۰تومان کاهش نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۰هزار و ۷۵۰تومان معامله شد.

یورو و پوند نیز همانند دلار به ترتیب با نوسانات اندک ۵۰ و ۱۰۰تومانی دچار افت قیمت ناچیزی شده و در ارقام ۵۵هزار و ۶۵۰ تومان برای یورو و ۶۴هزار و ۶۵۰ تومان برای پوند معامله شدند.

تحلیلگران ارزی این ثبات نرخ‌ها در بازار را در راستای کاهش سطح انتظارات تورمی و همچنین تلاش‌های بازار‌ساز می‌دانند. با کاهش اخبار و سیگنال‌های سیاسی نگران‌کننده، سطح تقاضای کاذب در معاملات ارزی کاهش یافته و در ادامه بانک مرکزی با برطرف‌سازی تقاضاهای موجود در بازار سبب می‌شود نرخ ارز نوسانات افزایشی جدیدی را آغاز نکند. اما برخلاف روند باثبات بازار ارز، نرخ قطعات مختلف سکه طلا در روز گذشته افزایشی بود.

هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار عصر روز گذشته با حدود ۳۰۰هزار تومان رشد نسبت به نرخ پیشین، در رقم ۳۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله شد. نیم و ربع سکه نیز در همین راستا به ترتیب با ۱۵۰هزار و ۱۰۰هزار تومان افزایش، در ارقام ۱۶میلیون و ۴۴۰هزار تومان و ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار تومان معامله شدند.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۶۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا