افت دلار جهانی اونس طلا را تقویت کرد

کد خبر : 13985
13 دی 1402 - 14:10

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، این در حالیست که سرمایه‌گذاران منتظر صورتجلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو و اطلاعات مشاغل ایالات‌متحده در مورد نرخ بهره بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش ارزش دلار باعث بالا رفتن قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه شده است. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.31 درصد افزایش به 2065 دلار و 39 سنت رسید. شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تاجران انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در 2024 به خاطر آرام شدن تورم و آسان شدن سیاست‌های فدرال رزرو در اجلاس ماه دسامبر، کاهش یابد. این امیدواری قیمت طلا را 13 درصد در 2023 افزایش داد که اولین افزایش سالانه آن از 2020 بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به جزئیات اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی شده که قرار است امروز منتشر شود. بازارها 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه مارس 25 واحد کاهش یابد.

سرمایه‌گذاران  منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در کوتاه مدت تا 2100 دلار افزایش یابد.

سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک تنش‌ها در خاورمیانه را پس از به شهادت رسیدن صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در یک حمله پهبادی در بیروت، پایتخت لبنان، زیر نظر دارند.

قیمت نقره امروز با 0.28 درصد کاهش به 23 دلار و 89 سنت رسید و پلاتین بدون تغییر 985 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۷۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا