رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا صحت ندارد

کد خبر : 13744
3 دی 1402 - 17:10

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معامله‌گران طلا مطرح نیست و باید شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام شود، زیرا انتشار شایعاتی از این دست موجب رکود بازار طلا شده است.

«نادر بذرافشان» درباره شایعه اخذ ۲۵ درصد مالیات از معامله‌گران اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه مقرر شد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای همه صنوف اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه برخی به صورت غیرکارشناسی اطلاعات کذب را منتشر می‌کنند، افزود: اهداف سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شفاف‌سازی فعالیت فعالان صنفی، جلوگیری از بی‌عدالتی مالیاتی و ارائه مدارک و اسناد بنگاه‌های اقتصادی در تکالیف مودیان است و فقط برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به نظر بنده و فعالان اقتصادی، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید در زمان دیگری اجرا می‌شد، زیرا یک‌سری ابهاماتی وجود دارد که پاسخ داده نشده و نیاز بود بسترهای لازم فراهم و در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی ادامه‌داد: پیش از اجرایی شدن سامانه‌ها در صنایع مختلف، باید از فعالان حوزه نیز نظرخواهی انجام شود، اما این اقدام انجام نشد و دست اندرکاران به دنبال این بودند که این سامانه با سرعت اجرایی شود.

بذرافشان بیان‌داشت: همکاران ما در صنوف طلا و دیگر فلزات گرانبها نسبت به ثبت سرمایه اولیه در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی اعتراض دارند و می‌گویند که به لحاظ امنیتی ثبت اطلاعات معاملات خود در سطح شهرهای مختلف درست نیست.

وی در خصوص وضعیت معاملات در بازار طلا گفت: از ابتدای سال معاملات در بازار داخلی با رکود همراه بود و انتشار شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصد این رکود را تشدید کرد؛ بنابراین ضروری است صاحبنظران و دست اندرکاران اطلاعات لازم را در اختیار عموم جامعه قرار دهند.

منبع: ایرنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۸۰۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا