بهای جهانی طلا به بالاترین رقم طی دو هفته اخیر رسید

کد خبر : 13720
2 دی 1402 - 12:10

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به دنبال افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده میلادی قیمت طلا را به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسانده است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد افزایش به 2053 دلار و 8 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.87 درصدی به 2069 دلار و 10 سنت رسیده است.

طلا 1.7 درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشت.

بازارها به دنبال کاهش نرخ تورم انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را از ماه مارس آغاز کند و آن را 150 واحد در 2024 پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

طبق گزارش اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، تورم در این کشور در ماه نوامبر حدود 3 درصد بوده است. بدین ترتیب شاخص دلار به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد همچنان از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در بازار فیزیکی، تمایل برای طلا در هند به خاطر بالا رفتن قیمت‌های داخلی به شدت پایین آمده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.8 درصد کاهش به 24 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با 0.89 درصد افزایش 976 دلار و 60 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۰۶۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا