پایداری اونس طلا در بالای مرز 2000 دلار

کد خبر : 13663
27 آذر 1402 - 11:09

بهای جهانی طلا امروز دوشنبه در حالی تقویت شد که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم ایالات‌متحده در اواخر این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو پس از تغییر در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال ضعف اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم در آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و مسیر تعیین نرخ بهره فدرال رزرو را شفاف‌تر کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد افزایش به 2023 دلار و 60 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.10 درصدی به 2037 دلار و 70 سنت رسیده است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده است. پایین آمدن سود اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

فدرال رزرو نرخ بهره را هفته گذشته ثابت نگه داشت و از توقف روند افزایش نرخ بهره و کاهش هزینه‌های وامگیری در 2024 خبر داد.

البته جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد هنوز زود است در مورد کاهش نرخ بهره صحبت شود. بازارها حالا 70 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد.

تاجران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه نوامبر هم می‌شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این شاخص 0.2 در ماه گذشته افزایش یافته و نرخ تورم تا 3.4 درصد پایین آمده باشد.

اطلاعات اقتصادی مثبت آمریکا باعث می‌شود سیاست‌های پولی فدرال رزرو در سال آینده میلادی آرام‌تر شده و احتمال کاهش نرخ بهره بالاتر رود. بنابراین ارزش دلار و سود اوراق قرض پایین‌تر آمده و از قیمت طلا حمایت می‌شود.

قیمت نقره امروز با 0.40 درصد افزایش به 24 دلار و 25 سنت رسید و پلاتین با 0.50 درصد افزایش 949 دلار و 19 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۸۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا