شارژ شاخص ارزی و سکه در ابتدای هفته

کد خبر : 13279
5 آذر 1402 - 09:09

 درحالی که قیمت شاخص ارزی در روز‌‌‌های نخست آذر ماه روندی با ثبات نسبی را در پیش گرفته بود، با شروع بازار در هفته جاری نرخ این ارز نوسانات افزایشی از خود به جا‌ گذاشت.

درحالی که قیمت شاخص ارزی در روز‌‌‌های نخست آذر ماه روندی با ثبات نسبی را در پیش گرفته بود، با شروع بازار در هفته جاری نرخ این ارز نوسانات افزایشی از خود به جا‌ گذاشت. در این میان دیگر شاخص‌‌‌های ارزی نیز در بازار روز شنبه دچار رشد نرخ شدند. این در حالی است که با شکل‌‌‌گیری شرایط آتش‌بس میان طرفین جنگ غزه، پیش‌‌‌بینی می‌شد با افت سطح انتشارات تورمی، نرخ ارز مجددا کاهش یابد، اما حالا به عقیده برخی از تحلیلگران ارزی افت نرخ‌‌‌های بیشتر در بازار مستلزم انتشار اخبار جدی‌‌‌تر در رابطه با بهبود مناسبات سیاسی-اقتصادی است.

همچنین این افراد معتقدند که حمایت 50هزار تومانی محکم‌‌‌تر از حمایت 51 است و به احتمال زیاد در هفته‌های پیش‌رو قیمت دلار از کانال 50 خارج نشود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز شنبه با حدود 300 تومان رشد نسبت به نرخ روز‌‌‌های پایانی هفته گذشته در رقم 50 هزار و 450 تومان ثبت شد. رشد قیمت‌‌‌ها در معاملات سکه و طلا نیز در روز شنبه چشمگیر بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار عصر روز گذشته 240هزار تومان گران‌تر از نرخ پیشین در رقم 28 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.‌

 رشد 3 پله‌‌‌ای دلار تهران
دیروز شنبه 4 آذر ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در بازار روز‌‌‌های پایانی هفته در بازه قیمتی 50هزار و 150 تا 50 هزار و 200 تومان نوسان می‌کرد، نخستین معاملات خود در بازار صبح شنبه را با حدود 100 تومان افزایش در رقم 50 هزار و 300 تومان آغاز کرد.  درصورتی که هر کانال قیمتی را به 10پله یکسان تقسیم کنیم نرخ این ارز در بازار ظهر دیروز روی پله‌های چهارم و پنجم کانال 50 نوسان کرد و در نهایت با حدود 300 تومان رشد نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته در رقم 50 هزار و 450 تومان به فعالیت خود پایان بخشید. این در حالی است که یورو و پوند، دیگر ارز‌‌‌های شاخص بازار تهران، در روز شنبه رشد قیمت‌‌‌های چشمگیر‌‌‌تری را تجربه کردند.

هر برگ اسکناس یورو اروپا عصر روز گذشته با حدود 570 تومان رشد نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه در رقم 55 هزار و 370تومان معامله شد. پوند انگلستان نیز دیروز حدود 700تومان گران شد و در رقم 63 هزار و 800تومان به فروش رسید‌.

 رشد قیمت خانواده سکه
در بازار روز نخست هفته جاری همه قطعات سکه طلا دچار رشد قیمت شدند. سکه طرح جدید با 240 هزار تومان رشد در رقم 28میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه نیز مشترکا با رشد قیمت 150هزار تومانی نسبت به نرخ روز‌‌‌های پایانی هفته گذشته در ارقام 15 میلیون و 250 هزارتومان برای نیم سکه و 10 میلیون و 250 هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۶۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا