تداوم روند آرام کاهش طلا در بازارهای جهانی

کد خبر : 13060
15 آبان 1402 - 13:08

طلا همچنان روند کاهش قیمتی را که از روز جمعه آغاز کرده بود ادامه می‌دهد و از سطح 2000 دلار پایین‌تر آمده است که می‌توان آن را نتیجه گزارش بازار کار آمریکا دانست.

افزایش نسبی سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا ارزش دلار را تا حدی بالا برده و یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا بوده است. به علاوه، فضای مثبت بازار سهام آمریکا قیمت این فلز گرانبها را به زیر سطح 1985 دلار رسانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.44 درصد کاهش به 1983 دلار و 87 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با کاهش 0.40 درصدی به 1991 دلار و 30 سنت رسیده است.

بالا رفتن احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع بالا رفتن ارزش دلار شده و می‌تواند تا حدی از طلا حمایت کند. اما از طرف دیگر خطر گسترش درگیری رژیم صهیونیستی و حماس مانع سقوط ارزش دلار می‌شود. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس در غزه را رد و اعلام کرد حملات خود علیه فلسطین را تشدید خواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.04 درصد کاهش به 23 دلار و 28 سنت رسید و پلاتین با 0.51 درصد کاهش 929 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

 

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۵۰ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا