تردید طلا در مرز ۲هزار

کد خبر : 12575
9 آبان 1402 - 16:08

اعلام آمادگی سیاستگذار پولی در آمریکا برای اعمال شدیدتر سیاست‌های انقباضی برای مدت طولانی موجب شده سرمایه‌گذاران، اندکی محتاط‌تر عمل کنند و طلا تا کانال ۱۹۰۰ دلاری عقب‌نشینی کند.

در حالی که تنش در خاورمیانه بازار دارایی‌های امن در هفته‌های اخیر را بار دیگر سبزپوش کرد، روز گذشته طلای جهانی در محدوده قرمز معامله شد و کانال ۲ هزار دلار را از دست داد. با این حال اوضاع برای بیت‌کوین اندکی متفاوت است و رمزارز بزرگ بازار همچنان بر ماندن در کانال ۳۴ هزار دلاری اصرار دارد. دلایل مختلفی برای افت فلز زرد می‌توان ذکر کرد که یکی از آنها به سیاست‌های فدرال رزرو بازمی‌گردد.

اعلام آمادگی سیاستگذار پولی در آمریکا برای اعمال شدیدتر سیاست‌های انقباضی برای مدت طولانی موجب شده سرمایه‌گذاران، اندکی محتاط‌تر عمل کنند و طلا تا کانال ۱۹۰۰ دلاری عقب‌نشینی کند. البته برآورد‌ها حاکی از آن است که این دارایی تا پایان روز بار دیگر کانال دوهزار دلاری را مشاهده خواهد کرد.

طلا عقب نشست
در حالی که تشدید تنش‌‌ها در خاورمیانه موجب شد اونس طلای جهانی بار دیگر ارقام بالاتر از 2 هزار دلار را به خود ببیند، با کاسته شدن از شدت تنش‌ها و سیگنال‌های فدرال‌رزرو مبنی بر تشدید سیاست‌های انقباضی، این فلز گران‌بها روز کاری گذشته را با افت قیمت آغاز کرد و با از دست دادن سطح 2 هزار دلاری به کانال 1900 دلار بازگشت. به‌طور کلی، اظهارات اخیر مسوولان فدرال‌رزرو مبنی بر اینکه این نهاد آمادگی دارد تا سیاست‌های انقباضی را برای مدت طولانی‌تر ادامه دهد یا حتی آن را تشدید کند، موجب شد تا سرمایه‌گذاران گام‌هایشان را با احتیاط بیشتری بردارند.

هر چند چشم‌ها به تصمیم این هفته فدرال‌رزرو در روز چهارشنبه دوخته شده است، اما بازار واکنش خود را از چند روز قبل به این تصمیم جدید نشان داده است. از سوی دیگر درخواست‌های دولت آمریکا از دولت اسرائیل برای به تعویق انداختن حمله زمینی به نوار غزه موجب شده تا ساعت صفر جنگ زمینی با تاخیر مواجه شود و چشم‌انداز کوتاه مدت درگیری‌ها  در خاورمیانه خوش‌بینانه باشد.

مقاومت بیت‌کوین در کانال 34 هزار
در حالی بیت‌کوین در محدوده 34 هزار دلار از خود مقاومت نشان می‌دهد که در کارگزاری‌ها، سفارش‌های خرید بسیاری در قیمت 33 هزار و سفارش فروش‌های متعددی در محدود 35 تا 40 هزار دلاری به چشم می‌خورد. 25 اکتبر بود که بیت‌کوین به این محدوده وارد شد و خود را بالای 34 هزار دلار تثبیت کرد. با اینکه برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که تصمیم روز چهارشنبه فدرال‌رزرو بازار رمز‌ارزها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قاطع معامله‌گران معتقدند که فدرال‌رزرو در ماه نوامبر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

تحلیلگران بر این باورند که از نظر تکنیکال، بیت‌کوین مقاومت 35.2 هزار دلار و 37.7 هزار دلار را در پیش خواهد داشت. اما احساسات منفی ناشی از افزایش غیرمحتمل نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می‌تواند بیت‌کوین را در معرض افت قرار دهد. تحلیلگران در کوتاه مدت محدوده‌های 32.8هزار و 30.9 هزار دلار را محدوده مقاومت قیمت این رمز‌ارز می‌دانند.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۷۵۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا