هشدار رئیس بانک جهانی درباره تهدید جدی برای اقتصاد جهان

کد خبر : 12504
2 آبان 1402 - 15:08

رئیس بانک جهانی در اظهاراتی، هشدار داد تنش‌های ژئوپلیتیکی، بزرگترین تهدید را برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کنند.

آجای بانگا در کنفرانس سالانه ابتکار سرمایه‌گذاری آینده (FII) در ریاض با اشاره به رشد شاخص هزینه‌های استقراض در سراسر جهان که رشد اقتصادی را تهدید می‌کند، گفت: بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا، روز گذشته برای مدت کوتاهی به بیش از پنج درصد رسید. این‌ها مواردی هستند که مشاهده نکرده ایم. بنابراین، بله، ریسک‌ها در سایه، کمین کرده‌اند و بعد از آن، چه مدت تا همه‌گیری بعدی دیگر طول می‌کشد؟

رئیس بانک جهانی اظهار کرد: در جهان و عرصه ژئوپلیتیک، در جنگ‌هایی که می‌بینید و آنچه اخیرا در سرزمین‌های اشغالی و غزه روی داده، اتفاقات زیادی در جریان است. در پایان، وقتی همه اینها را کنار هم می‌گذارید، فکر می‌کنم تاثیر آن بر توسعه اقتصادی حتی جدی‌تر است. وی ادامه داد: ریسک‌ها مدام متحول می‌شوند. بنابراین خیلی احتیاط می‌کنم که به یک ریسک متمرکز نشوم و ریسک‌های دیگر را نادیده بگیرم.

بانگا گفت: اگرچه تا چند وقت پیش، همه چیز بهتر از آن چیزی که انتظار داشتیم در جهان توسعه یافته به نظر می‌رسید اما تصور می‌کنم که ما در مقطع بسیار خطرناکی قرار داریم. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اقتصادهای در حال توسعه، ضروری است اما ریسک‌های ژئوپلیتیکی در بعضی از این کشورها، یک مانع مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس بانک جهانی گفت تنها یک تریلیون دلار برای انرژی تجدیدپذیر در بازارهای نوظهور، نیاز است. پول کافی در خزانه دولت یا حتی در بانک‌های توسعه چند جانبه وجود ندارد و ما به مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌شان نیاز داریم. این بزرگترین وظیفه‌ای است که پیش روی ما قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۵۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا