رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران :

با انگیزه و پرتلاش به سوی رشد صنعت طلا و جواهر/ یکسال پرچالش در اتحادیه طلا و جواهر را سپری کردیم

کد خبر : 12411
22 مهر 1402 - 13:07

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در سالگرد شروع به کار هیات مدیره جدید اتحادیه، با بیان ارائه گزارشی از عملکرد این هیات مدیره  اقدامات صورت گرفته را با توجه به شدت مشکلات و چالشهای صنفی مناسب و رو به جلو عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ نادر بذافشان در سالگرد شروع به کار هیات مدیره جدید در اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ضمن اشاره به مشکلات بزرگ برای این صنف در آغاز به کار این هیات مدیره و بیان عمکرد یکساله هیات مدیره جدید گفت: این هیات مدیره علیرغم همه مشکلات، پرتوان و با انرژی به فعالیت خود برای رشد و توسعه صنف و صنعت طلا و جواهر ادامه می دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تقسیم گزارش این اتحادیه در طول یک سال گذشته به دو بخش مقابله با مشکلات و چالشها، و کارها و اقدامات صورت گرفته افزود: این هیات مدیره اتحادیه را در شرایط خاصی تحویل گرفت، ناآرامی های پاییز سال گذشته از طرفی و اجرای سامانه جامع تجارت و دیگر سامانه ها، صنف و صنعت طلا را با چالشهای زیادی مواجه کرد.

وی درباره در رابطه با مهمترین مشکل این اتحادیه در یک سال گذشته گفت: سامانه جامع تجارت که سالهای قبل طراحی ولی اجرا نشده بود با شروع کاری این هیات مدیره از طرف مسئولین ذیربط دولتی ابلاغ و اجرایی شد.

بذرافشان در رابطه با پیگیری مسائل این سامانه و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین در این مدت گفت: این اتحادیه در یک سال گذشته بیشترین جلسات را در رابطه با سامانه جامع تجارت داشته و در نشستهایی با مسئولین مشکلات و تبعات آن و همچنین تعویق آن را بیان کردند. همچنین این هیات مدیره بیش از 20 جلسه کاری با مسئولین مختلف دولتی در رده های مختلف انجام داد و تعداد30 نامه به ارگانهای مختلف در این رابطه ارسال کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر پیگیری و برگزاری جلسات برای رفع مشکلات و تعویق این سامانه افزود: اتحادیه طلا و جواهر تهران در همین رابطه در چندین جلسه میزبان روسای اتحادیه های طلا و جواهر کشور و فعالان صنعت طلا و جواهر برای همفکری در این رابطه بود، همچنین این اتحادیه به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت از 2409 نفر از اعضای صنفی در رسته های فروشندگی سکه، آبشده فروش و بنکدار در قالب 30  جلسه برای آموزش دعوت بعمل آورد.

وی درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف را چالش بعدی این اتحادیه معرفی کرد که عملا قدرت اجرایی اتحادیه ها را کم رنگ می کند ادامه داد: از دیگر اقدامات اتحادیه پیگیری ساماندهی واحدهای تولیدی در مناطق مسکونی محله سنگلج است که با جلسات و پیگیری هایی که با شهرداری و فرمانداری تهران داشتیم قرار بر تجمیع این کارگاهها در منطقه ای غیرمسکونی و ایجاد مجتمع در گام اول و در گام بعدی شهرک برای آنان شد که با ایجاد کارگروهی از اعضای هیات مدیره در اتحادیه مقرر گردید این اقدام تسریع یابد.

بذرافشان ساماندهی کمیسیونهای مختلف اتحادیه را یکی از اقدامات مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در این یک سال 570 پرونده در کمیسیون کارشناسی، 185 پرونده در کمیسیون حل اختلاف، و 106 پرونده در کارگروه رسیدگی به عیار مصنوعات طلا مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در یک سال گذشته این اتحادیه 878 جواز کسب صادر کرده که از این تعداد 560 پرونده جدید، و 318 پرونده مربوط به پرونده های تمدیدی بوده است که این آمار رشد مناسبی را در صدور پروانه های کسب داشته است.

این مقام صنفی در رابطه با نظارتهای اتحادیه بر بازار طلا افزود: بازرسین اتحادیه در قالب 55 نفر در سطح شهر تهران و مناطق مختلف، در این مدت 6642 بازرسی انجام شد و 2135 اخطار صادر شده است. همچنین 953 واحد فاقد پروند کسبی شناسایی شده و 1292 مورد اعمال ماده 27 و 28 شده است.

وی انعقاد تفاهمنامه با بانک ملی برای خدمات مالی بهتر به همکاران صنفی، قرارداد با شرکت تجهیزات دفاع شخصی برای امنیت اعضای صنفی، تسویه کامل بدهی سنوات کارمندان تا سال 1401، خرید خودرو برای تسریع در امور کاری و اداری اتحادیه، خدمات دهی بهتر توسط مشاوران حقوقی و مالیاتی به همکاران گرامی از موارد مهم دیگر کاری در این اتحادیه عنوان کرد.

بذرافشان در رابطه با دانشگاه طلا و جواهر اتحادیه گفت: مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران از بهمن ماه سال1390 با دو رشته کاردانی و با 40 دانشجو شروع به فعالیت کرد و همکنون با مدیریت این هیات مدیره و هیات مدیره قبل با گذشت 11 سال تعداد رشته های آن به 8 رشته در مقطع کاردانی و 4 رشته در مقطع کارشناسی افزایش یافته و در دوره های تخصصی آزاد در 5 عنوان هنرجو می پذیرید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اشتغال به تحصیل حدود 500 دانشجو در این دانشگاه خاطرنشان کرد: بالغ بر 90درصد فارق التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند. در همین راستا این مرکز در اولویت علمی اتحادیه برای توسعه دانش صنفی بوده و طی این یک سال این دانشگاه نوسازی و به روزرسانی شده است.

بذرافشان با بیان لزوم تعامل و ارتباط با خبرنگاران و رسانه ها در بیان مشکلات و توانمندی های صنفی در این هیات مدیره گفت: فعالیت روابط عمومی اتحادیه در این یکسال روند رو به رشدی داشته، بطوریکه کلیه عملکرد و فعالیت های کاری اتحادیه از طریق کانال، سایت و فضای رسانه ای اتحادیه اطلاع رسانی شده و با بهسازی و رفع مشکلات وبسایت اتحادیه، اقدام مثبتی در شفافیت و تعامل دوسویه با همکاران و اعضای محترم صنفی صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه از همه همکاران و پیشکسوتان صنفی که این اتحادیه را دلسوزانه در پیشبرد اهداف خود در راستای رشد و ارتقاء صنفی و رفع موانع کاری یاری و کمک رساندند تشکر و قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: این اتحادیه و هیات مدیره همچنان نیازمند حمایت های همه اعضای محترم صنفی بوده و دست همه فعالان، کارشناسان و صاحبنظران صنفی برای ایجاد صنف و صنعتی در خور و شان کشورمان را به گرمی می فشارد.

 

انتهای پیام

 

منبع: اتحادیه طلا و جواهر تهران

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۸۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا