توقف اونس طلا در اوج

کد خبر : 12371
19 مهر 1402 - 10:07

علیرغم اینکه درگیری در خاورمیانه بازارها را آشفته کرده، سردرگمی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کمی پایین آورده است.

قیمت جهانی طلا امروز، چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد بیش از یک هفته‌ای خود باقی ماند زیرا دلار کاهش یافت و این در حالی بود که چند مقام فدرال رزرو آمریکا پیشنهاد کردند که افزایش اخیر بازدهی خزانه‌داری ممکن است افزایش بیشتر نرخ‌ها را الزامی نداند.

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ۲۹ سپتامبر در روز سه شنبه، صبح امروز با ۰.۰۸ دلار کاهش به ۱۸۵۹ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در برابر سبدی از ارزها به پایین‌ترین سطح دو هفته ای سقوط کرد و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده را دنبال کرد که از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۰۷ که هفته گذشته کاهش یافته بود، عقب‌نشینی کرد.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه‌شنبه گفت: احتمال دارد که افزایش اخیر در بازده بلندمدت خزانه‌داری به این معنی باشد که بانک مرکزی ایالات‌متحده به افزایش نرخ بهره نیاز ندارد، در حالی که رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا افزود که دیگر شاهد افزایش نرخ بهره در آمریکا نیست.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت، خطر افزایش اندک نرخ ‌بهره دیگر با کاهش تورم در ایالات‌متحده از اوج خود، بر خطر افزایش بیش از حد نرخ ها بیشتر نیست. نرخ‌های بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از پایین‌ترین سطح هفت ماهه اخیر بازگشت زیرا تنش‌های خاورمیانه به تقاضای پناهگاه امن برای شمش دامن زد اما حرکت بعدی آن به داده‌های تورم این هفته ایالات‌متحده بستگی دارد که برای تعیین مسیر نرخ آتی فدرال رزرو ضروری است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۸۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۸۱ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۷۰ دلار و ۷۱ سنت رسید.

 

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۸۱۵ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا