تداوم روند کاهشی اونس طلا

کد خبر : 12251
12 مهر 1402 - 11:07

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه با افزایش ارزش دلار و سود اوراق بهره قرضه خزانه داری آمریکا و احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور، مجددا در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گزارش رویترز، افزایش ارزش دلار و سود اوراق بهره قرضه خزانه داری آمریکا به دنبال بالا رفتن احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور، قیمت طلا را به پایین‌ترین رقم طی 7 ماه گذشته رسانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1822 دلار و 88 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک هم با 0.24 کاهش به 1837 دلار و 10 سنت رسیده است.

اشتغال در آمریکا به طرز غیرمنتظره‌ای در ماه اوت افزایش یافته و احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در ماه آینده بالا برده است.

همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شده، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن قیمت طلا را موقتا افزایش داد، اما شاخص دلار خیلی زود برای اولین بار از اکتبر 2022 به بالاتر از 150 رسید و احتمال مداخله بانک مرکزی ژاپن را افزایش داد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی ژاپن مداخله کند ارزش دلار در کوتاه مدت پایین می‌آید و تا حدی از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌شود.

تمرکز بازار در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر است که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.59 درصد افزایش به 21 دلار و 25 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد کاهش 866 دلار و 77 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۶۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا