کاهش بیش از 14 دلاری قیمت اونس طلا

کد خبر : 12242
10 مهر 1402 - 17:07

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش ارزش دلار سبب شد تا به پایین‌ترین حد خود طی ۷ ماه گذشته سقوط کند.

 

به گزارش رویترز، با تقویت ارزش دلار و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران در حال بررسی گزارش نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی برای ششمین ماه جلسه کاری متوالی کاهش یافت و به کمترین رقم 7 ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 14 دلار و 52 سنت کاهش 1834.67 دلار فروخته شد که کمترین رقم از 10 ماه مارس به شمار می‌رود.

طلا هفته گذشته بیشتری کاهش هفتگی از ماه ژوئن 2021 را ثبت کرد و سه ماهه سوم را با 3.7 درصد کاهش به پایان برد.

ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم 10 ماهه باقی مانده است، در حالی که سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا از بالاترین رقم 16 سال گذشته فاصله گرفته است.

آمارهای روز جمعه نشان داد، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، معیاری از تورم که به دقت توسط فدرال رزرو رصد می‌شود،اکنون به طور میانگین نزدیک به هدف 2 درصدی این بانک در سه ماه گذشته قرار دارد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، گفت: «با توجه به فشارهای تورمی ممکن است بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره پایان دهد،این درحالی است که نرخ تورم هنوز بالاست.

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد و زیرا طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و سوددهی ندارد.

45 درصد بازار اعتقاد دارند که یک افزایش دیگر نرخ بهره انجام شود اما 43 درصد هم پیش‌بینی می‌کنند که در نیمه نخست 2024 کاهش یابد.

پایان پیام

 

منبع: فارس

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۴۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا