رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

سکه و طلا در یک هفته گذشته باز هم ارزان شد

کد خبر : 12212
8 مهر 1402 - 10:07

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در کنار ثبات و نوسان کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی اشاره کرد و گفت: مردم نگران تغییرات خاص در این بازار نباشند؛ بنابراین می‌توانند با اطمینان خاطر معاملات مدنظر خود را انجام دهند.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در بازارهای جهانی طی هفته‌ای که گذشت، ٣٢ دلار هر اونس طلای جهانی کاهش داشت که کاهش چشمگیری بود. از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز شاهد روند کاهش قیمت سکه و طلا بودیم که بخشی از آن تحت تاثیر کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و بخشی دیگر از آن نوسان کاهشی و ثبات نرخ ارز بوه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: البته خبرهای مثبت سیاسی-اقتصادی نیز در روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بی‌تاثیر نبود و سبب شد که از ابتدای هفته تا پایان هفته یک روند کاهشی تدریجی را شاهد باشیم. این در حالیست که علیرغم اتمام ماه‌ صفر و ورود به ماه ربیع‌الاول، اما هنوز تقاضا به حالت معمول نرسیده و همچنان رکود بر بازار سکه و مصنوعات طلا حاکم است.

به اعتقاد وی، تاکنون کاهش‌ها خوب بوده و در حال حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و احتمالا دیگر شاهد نوسان چشمگیر یا خاصی در بازار نخواهیم بود؛ بنابراین مردم نگرانی خاصی از بابت تغییرات خاص در این بازار نداشته باشند؛ چراکه نوسان بین یک تا پنج درصدی طبیعی است؛ بنابراین می‌توانند با اطمینان خاطر معاملات مدنظر خود را انجام دهند.

٢۵٠ هزار تومان از بهای سکه و ٣۶ هزار تومان از بهای طلا ریخت

بذرافشان در رابطه با تغییر قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌ سکه و طلا در بازار، اظهار کرد: سکه تمام طرح جدید در این هفته با ٢۵٠ هزار تومان  ریزش قیمت نسبت به ابتدای هفته (٢٧ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان) در پایان هفته به ٢٧ میلیون و ٣۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش به ٢۴ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان کاهش قیمت یافته است.

وی افزود: نیم سکه و ربع سکه نیز هرکدام در یک هفته اخیر ۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته داشته و در آخرین قیمت‌های بازار این هفته به ترتیب، ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان (نیم سکه) و ٩ میلیون و ٩۵٠ هزار (ربع سکه) در آخرین معاملات روز گذشته، تعیین قیمت شده است؛ سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان کاهش قیمت از پنج میلیون و ٨۵٠ هزار تومان در ابتدای هفته به پنج میلیون و ٧۵٠ هزار تومان در معاملات پایانی هفته رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر گرم طلای ١٨ عیار در مجموع با ٣۶ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین پایان هفته به دو میلیون و ٢٨۵ هزار قیمت به‌ ازای هر گرم رسیده است؛ در ابتدای هفته هر گرم طلای ١٨ عیار دو میلیون و ٣٢١ هزار تومان قیمت داشت. هر مثقال طلای ١٧ عیار نیز با کاهش ١۵۵ هزار تومانی از ١٠ میلیون و ۵۵ هزار تومان به کانال ٩ میلیون تومان سقوط کرده و ٩ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

این مقام صنفی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر هر قطعه سکه دارای پنج میلیون حباب است. آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا ١٨٧۴ دلار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۸۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا