بررسی قیمت ارز و سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته

کد خبر : 12209
8 مهر 1402 - 10:07

 
در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی نوسانات چشم‌گیری را از خود به نمایش نگذاشت.

نرخ‌های مورد تایید بانک مرکزی، سازوکار تامین ارز تشکل‌های مختلف اقتصادی، محل مصرف ارز‌های منتقل شده به قطر و موارد دیگر از جمله موضوعاتی است که معاون ارزی بانک مرکزی در نشست روز پنج‌شنبه خود درباره آنها سخن گفت. محمد آرام بن‌‌‌‌‌‌‌یار، معاون ارزی بانک‌مرکزی، روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسش‌‌‌‌‌‌‌ها و درخواست‌های مطرح‌شده از سوی اعضای هیات‌نمایندگان و مدیران تشکل‌های اقتصادی برخی از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را تشریح کرد.

این مقام مسوول در بخشی از سخنان خود 3 نرخ 28 هزار و 500 تومان، 37 هزار و 500 تومان و 41 هزار تومان را به عنوان نرخ‌های مورد تایید بانک مرکزی اعلام کرد. او همچنین محل مصرف ارز‌های آزاد شده در کره‌جنوبی را «واردات کالا‌های اساسی» بیان کرد. به عقیده تحلیلگران ارزی با توجه به ‌سازو‌کار‌های مشخص شده جهت بازگشت ارز‌های تجاری به کشور و همچنین بهبود وضعیت ذخایر ارزی، فرآیند تخصیص ارز به بنگاه‌های متقاضی با موانع کمتری نسبت به پیش صورت می‌پذیرد. در این میان در روز‌های پایانی هفته گذشته نرخ دلار آزاد در فضای نیمه تعطیل بازار رشد کرد. هر برگ دلار در روز پنج‌شنبه 380 تومان گران شد و سکه طلا نیز در این روز رشد قیمت 150‌هزار تومانی را تجربه کرد.

در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی نوسانات چشم‌گیری را از خود به نمایش نگذاشت. قیمت این اسکناس آمریکایی در نیمه نخست هفته اول مهر ماه در بازه قیمتی 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 400 تومان نوسان کرد. در روز‌های میانی این هفته بود که نرخ این ارز روند کاهشی جدیدی را ثبت کرد و به پله دوم کانال 49 رسید. اما با فرا رسیدن بازار روز‌های پایانی هفته قیمت دلار آزاد مجددا رشد کرد.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز چهارشنبه 5مهر به رقم 49 هزار و 160 تومان رسیده بود، در بازار صبح روز پنج‌شنبه فعالیت خود را افزایشی و در حوالی رقم 49 هزار و 400 تومان آغاز کرد. با فرا رسیدن ساعات میانی بازار در روز 6 مهر شیب روند افزایشی دلار شدت بیشتری گرفت و در نهایت هر برگ از این اسکناس آمریکایی با حدود 380 تومان رشد نسبت به نرخ پیشین به رقم 49هزار و 540 تومان رسید. یورو و پوند نیز در این روز نوسانات افزایشی داشتند.

قیمت هر برگ از این اسکناس‌های خارجی در ظهر روز پنج‌شنبه به ترتیب 350 و 230 تومان رشد کرد تا در ارقام 52 هزار و 450تومان برای یورو و 60 هزار و 130 تومان برای پوند معامله شوند.

در آخر هفته گذشته اوضاع بازار سکه نیز کم شباهت به معاملات ارزی نبود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات 6 مهر 150هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و به رقم 27 میلیون و 350 هزار تومان رسید. همچنین ربع سکه نیز در این روز 50هزار تومان گران‌تر از روز چهارشنبه و در رقم 9میلیون و 900هزار تومان به فروش رسید.

منبع: دنياي اقتصاد

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۵۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا