مصنوعات طلا بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازار

کد خبر : 11799
11 شهریور 1402 - 16:06

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیحاتی در رابطه با خرید طلا برای سرمایه‌گذاری ارائه کرد و گفت: خرید مصنوعات طلا بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به نوسان قیمت جهانی طلا اظهار کرد: این نوسانات در روز‌های گذشته چشمگیر نبوده و اونس جهانی طلا به‌علت رویداد‌های اقتصادی و سیاسی جهانی بین ۱۰ تا ۲۵ دلار نوسان داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش تقاضا در بازار طلا ادامه‌دار است، افزود: نبود تقاضا در بازار و کاهش قیمت‌ها به صنعت طلا و واحد‌های تولیدی ضربه وارد کرده است.

بذرافشان با اشاره به کاهش ۷ تا ۹ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت طلا بیش از این ادامه‌دار نباشد و به مردم توصیه می‌شود در هر زمانی که تصمیم به خرید دارند، خرید خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین در رابطه با خرید سکه پارسیان با هدف سرمایه‌گذاری گفت: سکه پارسیان تنها جنبه هدیه دارد و برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست، مردم بهتر است برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مصنوعات طلا یا سکه خریداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اما با توجه به اینکه سکه دارای حباب قیمتی است بهتر است که مردم برای سرمایه‌گذاری همان مصنوعات طلا را خریداری کنند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علاوه بر اینکه خرید مصنوعات طلا به صرفه است، به تولید کشور نیز کمک خواهد کرد.

ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت به کجا رسید؟

بذرافشان همچنین در رابطه با ثبت فاکتور‌های خرید در سامانه جامع تجارت از سوی فروشندگان گفت: تاکنون آموزش‌های لازم به فروشندگان داده شده، اما همچنان ابهاماتی در این خصوص وجود دارد، باید برای حل این مساله بستر‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی بیشتری فراهم شود.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، برای صدور فاکتور، فروشندگان نیازمند اطلاعاتی از مشتریان خود هستند که در برخی موارد به‌علت عدم آگاهی مشتریان از این موضوع، مشکلاتی به وجود می‌آید که در رابطه با این موضوع نیز باید فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع: میزان

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۳۲۴ بازدید ۱ دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • امیدی
    امیدی
    8 ماه پیش

    سلام
    لطفا در مورد طلای آب شده و خرید و فروش آن و مرجع نظارتی اون اظهار نظر بفرمایید…

طراحی شده توسط: آریان دیتا