تثبیت اونس طلا در کانال 1900دلار

کد خبر : 11704
4 شهریور 1402 - 14:06

بالا رفتن ارزش دلار به دنبال وجود نشانه‌هایی از ادامه سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اجلاس جکسون هال قیمت طلا را پایین آورده است.این در حالیست که قیمت طلا همچنان بالای 1900 دلار باقی مانده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن ارزش دلار به دنبال وجود نشانه‌هایی از ادامه سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اجلاس جکسون هال قیمت طلا را پایین آورده است. البته ضعف رشد اقتصاد دنیا هنوز هم طلا را بالاتر از سطح 1900 دلار نگه می‌دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1914 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت طلا در اوایل اوت به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده بود، اما حالا پس از 5 هفته، اولین هفته افزایش قیمت خود را تجربه می‌کند.اما دورنمای این فلز گرانبها هنوز هم در سایه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قرار دارد. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین رقم طی 9 ماه گذشته رسید و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم به سمت یک رکورد جدید پیش می‌رود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در اجلاس سالانه جکسون هال از احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره خبر داد تا نرخ تورم تا هدف 2 درصد بانک مرکزی پایین بیاید.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را از 0.25 در مارس 2022 به 5.5 درصد رسانده تا تورم را مهار کند. این اقدام به شدت بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها تاثیر گذاشته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با صفر.03 درصد افزایش به 24 دلار و 58 سنت رسید و پلاتین با 1.09 درصد افزایش 948 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۱۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا