رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

 تداوم جلسات آموزشی سامانه جامع تجارت در اتحادیه طلا و جواهر/ نباید جامعه را نسبت به صنف طلا و جواهر بدبین کرد

کد خبر : 11181
26 تیر 1402 - 18:04

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام پایان‌یافتن آموزش سامانه جامع تجارت برای رسته‌های فروش سکه، طلای آب شده و تولیدکنندگان طلا و تداوم این آموزشها گفت: با خبرسازی های نادرست نباید نگاهها را نسبت به صنف طلا و جواهر منفی کرد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه آموزش‌های طرح ثبت معاملات سکه و طلا در رسته‌های فروش سکه، طلای آب شده و تولیدکنندگان طلا در هفته گذشته به اتمام رسیده، گفت: این جلسات آموزشی از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون از حدود دو هزار نفر از اعضای صنف طلافروشان به‌صورت کتبی و پیامکی  دعوت شده تا یک الی دو روز در هفته در این جلسات شرکت کنند؛ از دوشنبه همین هفته نیز آموزش صنف بنکداران شروع می‌شود.

وی ادامه داد: نقش اتحادیه طلا و جواهر صرفاً آموزش موضوع ثبت معاملات سکه و طلا در سامانه جامع تجارت بوده است و در حال حاضر با برگزاری 26 جلسه، فرآیند آموزش به سکه فروش‌ها و واحدهای تولیدی به پایان رسیده و طبق اعلام مسئولان ذی‌ربط در وزارت صمت، اقدامات لازم جهت ثبت مبادلات سکه و طلا در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

بذرافشان با اشاره به ابهامات مطرح شده در جلسات آموزشی در خصوص ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت مطرح کرد: طی جلسات برگزار شده، سؤالات مختلفی برای شرکت‌کنندگان شکل می‌گرفت؛ به همین خاطر افزایش اطلاع‌رسانی‌ها، آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی در این مورد اهمیت زیادی دارد. البته در جلسات حضوری برگزار شده، مسئولان اتحادیه طلا و جواهر و وزارت صمت به ابهامات به وجود آمده در مورد امنیت سامانه و بررسی شرایط مختلف پاسخ دادند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خریداران سکه و طلا بابت ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت تکلیفی بر عهده ندارند، تصریح کرد: البته خریداران بایستی نسبت به ارائه اطلاعات هویتی خود نظیر کد ملی به فروشندگان همکاری لازم را انجام دهند و همچنین طلافروشان در خرید و فروش‌های خود لازم است تا فاکتور قابل استعلام از سامانه جامع تجارت صادر کنند و به مشتریان تحویل دهند.

عدم پرداخت مالیات توسط 8 هزار طلافروش، خبر نادرستی بود/ نباید جامعه را به صنف طلا بدبین کرد!

بذرافشان در واکنش به خبر منتشر شده با عنوان «8 هزار طلافروش هیچ مالیاتی نمی‌پردازند»، گفت: متأسفانه انتشار این خبر نادرست، بازتاب بدی داشته و موجب بدبینی عموم جامعه می‌شود؛ حقیقت ماجرا این است که باتوجه ‌به شرایط سال گذشته و مسئله کرونا، بخش تولیدی طلا با کاهش تقاضا مواجه شده و سازمان امور مالیاتی نیز به دلیل درآمد پایین این بخش، تشخیص داد تا این افراد مالیاتی نپردازند.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای تولیدی طلا در واحدهای مسکونی فعالیت می‌کنند و فعلاً امکان گرفتن جواز ندارند، ادامه داد: بر اساس خبر اشتباه منتشرشده در رسانه‌ها، تصویر درستی از صنف و صنعت طلا و جواهر ارایه نمی شود؛ این در حالی است که اکثر این واحدهایی که کمترین مالیات یا معاف از مالیات بوده اند تولیدی هستند، یعنی این افراد با توجه به میزان درآمدشان، اصلا مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند نه اینکه مالیاتی برایشان تشخیص داده شده باشد و آنها از پرداخت مالیات امتناع کنند؛ بنابراین تیتر خبر «8 هزار طلافروش هیچ مالیاتی نمی‌پردازند» منجر به برداشت اشتباه مخاطبان شده است.

بنا بر اعلام مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان مالیاتی میزان درآمد بیش از 30 درصد از اعضای صنف طلا و جواهر در سال 1401 به قدری پایین تشخیص داده شده که هیچ‌گونه مالیاتی نپرداخته‌اند.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۴۵ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا