افت قیمت طلا و سکه علیرغم رشد بهای جهانی طلا/ چرا طلای داخلی خریدار ندارد؟

کد خبر : 11092
21 تیر 1402 - 13:04

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا به ثبات رسیده است برای ادامه روند کنونی را با نوسان ۱ تا ۳ درصدی برای بازار پیش بینی کرد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره  تغییرات اخیر در بازار طلا و سکه گفت: امروز نسبت به اوایل هفته  انس جهانی حدود ۱۰ دلار افزایش داشت اما قیمت ها در بازارهای داخلی کاهشی است.

وی با بیان اینکه امروز در بازار طلا و سکه قیمت‌ها ۲ درصد کاهش یافت، افزود: امروز نسبت به دو روز گذشته سکه تمام ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۲ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. حباب سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند بازار طی روزهای آینده نیز گفت: کاهش قیمت طلا و سکه به نقطه ثبات رسیده است، مقطعی در بازار سکه ۲۸ میلیونی هم بود اما امروز ثبات بر بازار حاکم و نوسانات ۱ تا ۳ درصدی نیز در بازار طبیعی است.

وی کاهش قیمت‌ها، نوسانات نرخ ارز و نگرانی مردم از کاهش بیشتر قیمت‌ها را عمده‎ترین دلایل کاهش تقاضا در بازار عنوان کرد و اظهار داشت: در این هفته بازار نوسان خاصی را نخواهد برای هفته‌های آینده نیز باید دید که شرایط بازار به چه سمتی خواهد رفت. آیا این رکود و کاهش تقاضا ادامه‌دار خواهد بود یا فضای بازار بهبود پیدا می‌کند.

بذرافشان با اشاره به اینکه فضای بازار طلا و سکه در ثبات خوبی قرار دارد، اظهار کرد: در ۷۰ درصد از سال بازار در شرایط رکورد، کاهش تقاضا و  کاهش قیمت بوده است. امیدواریم ثبات قیمت‌ها مدیریت شود و ادامه‌دار باشد، و رونق به صنعت تولید طلا که در این شرایط دچار رکورد شده نیز بازگردد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه طلا نیز گفت: در دو ماه گذشته نوسان سکه بین ۲۸ میلیون تا ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بین ۲ میلیون و ۱۲۰ تا ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نوسان داشته است که این رقم‌ها نشان دهنده نوسان ۱ تا ۳ درصد و گاهی تا ۵ درصدی بازار دارد بنابراین ثبات قیمت‌ها در بازار طی دو ماه گذشته به خوبی بیانگر این است که احتمالا کاهش قیمت‌های بزرگی را در حوزه و طلا و سکه نخواهیم داشت.

بذرافشان با تاکید بر اینکه شرایط بازار التهاب ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود، شرایط برای خرید طلا و مصنوعات مطلوب است و مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند چناچه اگر برای خرید مصنوعات طلا و سکه تصمیم دارند، می‌توانند مثل گذشته در بازارهای معتبر خرید کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان گفت: احتمالا تا پایان هفته (طی دو روز آینده) هم نوسان چندان قابل توجهی نخواهیم داشت و شرایط بازار در آرامش خواهد بود.

 

انتهای پیام

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۳۱۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا