مسیر آتی قیمت اونس طلا به کدام سو است؟

کد خبر : 11005
18 تیر 1402 - 17:04

شواهد گویای آن است که هر اونس طلای جهانی با رشد ۱/ ۱ درصدی توانست کانال ۱۹۰۰ دلاری را حفظ کند.

 

وضعیت بازارهای جهانی در روزهای اخیر حاکی از آن است که دلار جهانی در ساعات پایانی بازارها در روز جمعه نرخی معادل ۲۶/ ۱۰۲ واحد را به ثبت رساند و با این عملکرد خود شاهد صعود قیمت طلا در روز جمعه بود. شواهد گویای آن است که هر اونس طلای جهانی با رشد ۱/ ۱ درصدی توانست کانال ۱۹۰۰ دلاری را حفظ کند. بنابراین از ۱۹۰۲ دلار به ۱۹۳۴ دلار رسید و در نهایت با قیمت ۱۹۲۵ دلار در روز جمعه روند معاملاتی هفته گذشته را به پایان رساند. برآوردها در خصوص روند قیمتی طلا نشان می‌دهد که این فلز زرد در هفته معاملاتی آتی در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت و خود را به میانه کانال ۱۹۰۰ دلاری خواهد رساند.

برخی از افراد صاحب‌نظر در این حوزه اعلام کردند: «با وجود چشم‌انداز صعودی طلای جهانی، اما عدم شفافیت فدرال رزرو در خصوص سیاست‌های پیش‌رو این سیگنال را به بازار طلا می‌دهد که با احتیاط بیشتری قدم بردارد. علاوه بر این ما برای بازگرداندن اعتماد به بازار طلا نیازمند تبیین سیاست‌های پولی از سوی فدرال رزرو هستیم. بر این اساس باید گفت که اگر طلا بتواند در بازه قیمتی ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۰ قرار گیرد، می‌تواند اندکی از اعتماد سرمایه‌گذاران را به دست آورد. بازدهی ۱۰ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از اوج بیش از چهار ماهه خود عقب‌نشینی کرد، در حالی که پس از انتشار این داده‌ها، دلار با ۹/ ۰درصد کاهش به پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته اخیر رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب کرد.

معامله‌گران به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه پایبند بودند، اما نسبت به احتمال افزایش بیشتر از آن تردید داشتند. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که هنوز حرکت کافی برای عبور قیمت طلا از سطوح مقاومت بحرانی وجود ندارد. همچنین در این میان کوین گریدی، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که در شرایط کنونی، طلا در کوتاه مدت جا دارد که به سمت بالاتر حرکت کند. با این حال، وی افزود که عدم شفافیت فدرال رزرو در مورد مسیر آینده سیاست پولی آن، بسیاری از سرمایه‌گذاران را در حاشیه نگه می‌دارد.

با توجه به عوامل مذکور باید گفت که سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا تا پایان هفته آینده به ۱۹۴۱ دلار در هر اونس برسد. از سوی دیگر رمزارزها از جمله بیت‌کوین، پس از فتح کانال ۳۱ هزار دلاری در روزهای اخیر به کانال سابق خود بازگشت و همچنان در حال نوسان در بازه ۳۰ هزار دلاری است. شیب نزولی بیت‌کوین به اتریوم نیز سرایت کرد و سبب شد این رمز ارز مهم جهانی مقاومت ۱۹۰۰ دلاری را از دست بدهد و در میانه ۱۸۰۰ دلار متوقف شود. آمارها نشان می‌دهد که بازارهای جهانی همچنان در شرایط بی‌ثباتی به سر می‌برند.

منبع: دنياي اقتصاد

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۶۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا