مردم منتظر کاهش شدید طلا و سکه نباشند/ خرید طلای دست دوم توصیه نمی‌شود

کد خبر : 10997
18 تیر 1402 - 13:04

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر شخصی قصد خرید طلا دارد منتظر کاهش بیشتر نباشد، چرا که بازار نهایت افت خود را تجربه کرده است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در رابطه با نوسان قیمت طلا در سال‌جاری اظهار کرد: میزان تقاضا برای خرید طلا در ماه مبارک رمضان با کاهش روبه‌رو بود، اما با آغاز ماه شوال و با افزایش تقاضا، این بازار از شرایط رکود خارج شد.

وی در ادامه افزود: می‌توان گفت از نیمه اردیبهشت سال‌جاری با آغاز عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و انتشار اخبار غیر اقتصادی بازار طلا مجدد در رکود قرار گرفت و میزان تقاضا کاهش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین اعلام کرد: این بازار در حال حاضر در شرایط ثبات قرار دارد و هیچ‌گونه التهاب و نوسانی در بازار صنعت طلا و جواهر وجود ندارد.

بذرافشان گفت: برخی از مردم در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا هستند، اما با توجه به اینکه کاهش قیمت حتی بیشتر از انتظار تحلیلگران در این بازار انجام شده است باید گفت مردم دیگر نباید منتظر کاهش شدید قیمت طلا و سکه باشند.

وی در ادامه افزود: تنها بین یک الی ۳ درصد احتمال افت یا رشد قیمت طلا به‌علت نوسان اونس جهانی و ارز وجود دارد.

 

طلای دست دوم نخرید

بذرافشان همچنین در رابطه با خرید طلای دست دوم گفت: به مردم توصیه می‌شود به علت این که ممکن است مصنوعات دست دوم فاقد کد استاندارد باشند، از خرید این گونه مصنوعات بپرهیزند.

وی همچنین در ادامه افزود: خرید طلای دست دوم تولید کشور را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد و بهتر است برای پشتیبانی از تولید طلای نو خریداری شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اگر شخصی با هدف سرمایه‌گذاری تمایل به خرید طلا دارد می‌تواند طلای نو با اجرت پایین‌تر و با کد استاندارد تهیه کند؛ چرا که در برخی موارد قیمت طلای نو و کم اجرت با طلای دست دوم برابر خواهد شد.

به گفته بذرافشان مردم باید از واحد‌های دارای جواز طلافروشی خرید کنند و از فروشنده تقاضای فاکتور رسمی با قید مشخصات طلای خریداری‌شده داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۸۱۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا