رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تشریح کرد:

دلایل افت قیمت سکه و طلا/ تغییر ذائقه خریداران طلا و جواهر

کد خبر : 10793
31 خرداد 1402 - 13:03

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به روند کاهش قیمت در بازار مصنوعات طلا و جواهر گفت: عامل اصلی این رویداد، افت نرخ ارز، قیمت‌های جهانی و بهبود روابط بین‌المللی است و کاهش تقاضا برای خرید مصنوعات طلا همچنان ادامه دارد.

 

نادر بذرافشان افزود: بازار طلا و جواهر از ابتدای امسال وارد فاز رکودی شده و این روند تحت تاثیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه و همچنین نوسان نرخ ارز و اونس جهانی شدت گرفته است.

او ادامه داد: قیمت اونس جهانی طی دو هفته اخیر با 30 تا 35 دلار نوسان مواجه شده و این نوسانات همچنان تداوم دارد، اما امیدواریم بازار به یک ثبات برسد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اظهار کرد: تمایل و ذائقه خریداران طلا و جواهر از سمت تزیینی به سرمایه‌گذاری تغییر کرده و مردم به خرید طلای کم اجرت یا دست دوم با هدف سرمایه‌گذاری تمایل بیش‌تری نشان می‌دهند. به همین دلیل بخش تولید در صنف طلا و جواهر هم با افت مواجه شده و از رونق افتاده است.

به گفته بذرافشان، بخشی از ابزار و تجهیزات ساخت و مواد اولیه تولیدکنندگان طلا و جواهر وارداتی است و به همین دلیل از نوسانات نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، به التهاب در بازار سکه طلا نیز اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته با افزایش قیمت سکه طلا، حباب در این بازار از 500 هزار تومان برای هر قطعه سکه به 6 میلیون تومان رسید، در حالی‌که سکه فقط هزینه ضرب دارد و مشمول سایر هزینه‌های تولید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: طلا یکی از کالاهای سرمایه‌ای برای مردم عادی محسوب می‌شود و بهتر است در شرایط فعلی دولت از تولیدکنندگان این صنف حمایت کند.

 

انتهای پیام

 

 

 

منبع: مدار اقتصادی

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۱۷۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا