رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد:

کاهش تقاضا، در بازار طلا و سکه

کد خبر : 10484
7 خرداد 1402 - 13:03

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند بازار سکه و طلا از ابتدای امسال تاکنون را بدون التهاب و همراه با کاهش نسبی تقاضا دانست و اظهار کرد: کاهش قیمت اونس جهانی و افت نرخ ارز به کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا منجر شد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: بازار سکه و طلا از روزهای پایانی سال گذشته و تا اوایل اردیبهشت‌ماه با توجه به مناسب‌های نوروز و ماه رمضان، طبق روال سنتی با کاهش تقاضا مواجه شد و همچنین به دلیل ثبات قیمت‌ها، در بازار سکه و طلا شاهد التهابات خاصی نبودیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تصریح کرد: طی یک هفته تا 10 روز گذشته، قیمت اونس جهانی حدود 45 دلار کاهش داشت که بازارهای داخلی تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار داد. در نتیجه بازار سکه و طلای داخل هم تاثیر منفی گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: بجز مولفه‌ نوسان قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ ارز که موجب کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا شد، ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه نیز روند کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه را طی هفته پایانی اردیبهشت افزایش داد.

بذرافشان افزود: در مجموع، سیاست ثبات قیمت‌ها روی بازار طلا و سکه حدود 2 تا 5 درصد اثر کاهشی گذاشت و به ویژه از اواخر اردیبهشت تا کنون با کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم.

او با بیان اینکه فرصت مناسب خرید و فروش طلا و سکه فرا رسیده، ادامه داد: با توجه به رکود 2 ماهه در بازارهای جهانی و همچنین تثبیت نرخ ارز در بازار داخل و پایان مهلت ثبت نام خودروها، امیدوارم طی هفته‌های آینده بازار سکه و طلا از روند فعلی خارج شود و شرایط تقاضا بهبود یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، پیش‌بینی روند این‌ بازار در تابستان را کمی دشوار دانست و افزود: فعلا ارزیابی بازار دشوار است و طی دو ماه اخیر، میانگین قیمت سکه بین 30 تا 31.5 میلیون تومان و قیمت طلا بین 2.5 تا 2.6 میلیون تومان بوده که این روند نشان از ثبات قیمت‌ها دارد.

 

انتهای پیام

 

 

منبع: مدار اقتصادی

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۵۵۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا