نشست هم اندیشی اتحادیه طلا و جواهر تهران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز + عکس

کد خبر : 10279
28 اردیبهشت 1402 - 12:02

 همزمان با سال رونق تولید و مهار تورم نشستی در راستای هم اندیشی پیرامون حمایت و رفع موانع تولید و تجارت و دغدغه‌های صنفی، با حضور هیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران و  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل اتحادیه طلا و جواهر تهران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ در راستای هم اندیشی پیرامون حمایت و رفع موانع تولید و تجارت و دغدغه‌های صنفی، به دعوت اتحادیه و طلا و جواهر، نشست هم اندیشی با حضور نادر بذرافشان (رییس اتحادیه) و رضا موسی‌زاده، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اعضای هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر؛ سید محمودفضل آذر شربیانی (نایب رییس اول)، ایوب اکبری پور (نایب رییس دوم)، عباداله محمدولی (دبیر هیات مدیره)، باقر وثوق رحیمی (خزانه دار)، مهدی آزادی (عضو هیئت مدیره)، عباس مسعودی (عضو هیئت مدیره) و داوود سلمانیان (بازرس اتحادیه) و ریاحی (نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز)، چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 در محل اتحادیه طلا و جواهر برگزار شد.

 

در این نشست ضمن بررسی آخرین وضعیت بازار طلا و جواهر، موضوعات مختلف صنفی و پیرامون این صنعت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وضعیت بازار طلا و جواهر و مسکوکات در ایران و کشورهای همجوار، نحوه حمایت و رفع موانع تولید، صادرات و واردات، نحوه حمایت از فعالیت‌های کارگاهی و صنفی، ضرورت توجه دولت به صنف طلا و جواهر به عنوان صنف اشتغال‌آفرین و درآمدزا و نگاه توسعه‌محور به آن و جایگاه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نهاد برنامه‌ریز، هماهنگ‌کننده و ناظر و متشکل از دستگاه‌های اجرایی (وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، امور خارجه، بانک مرکزی و …) از جمله مسائل مهم مورد بررسی در این جلسه بود.

همچنین در این نشست فرصت‌ها و چالش‌های اجرای ضوابط خرید، فروش، حمل و نگهداری موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرصت‌ها و چالش‌های اجرای سامانه جامع تجارت و سامانه‌های دیگر، ضرورت بررسی نحوه اجرای قوانین و مقررات با هم‌افزایی هرچه بیشتر اصناف و ضرورت ساماندهی و شفاف سازی وضعیت فعالیت واحدهای صنفی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست؛ وضعیت آموزش فعالین صنفی در اجرای قوانین و مقررات، ضرورت ممنوعیت فروش طلای مستعمل و مستهلک و ضرورت تشکیل اتاق طلا بود.

همچنین در این جلسه  با تشکر از حمایت‌ها و نظارت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موانع، چالش‌ها و دغدغه‌های صنفی و انتظارات و پیشنهادهای اجرایی مطرح شد.

در پایان ریاست اتحادیه طلا و جواهر بر ضرورت اخذ نظرها و پیشنهادهای اصناف به منظور اجرای قوانین و مقررات را مورد تأکید قرار داد و مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز نیز بر ضرورت انعکاس گزارش‌های تخصصی از سوی اتحادیه به دولت و مجموعه حاکمیت در خصوص چگونگی اجرای قوانین و مقررات و بررسی وضعیت حال و آینده بازار با هدف حمایت از فعالین قانونی این صنف تأکید نمود.

 

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۵۸۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا