الزام صدور صورت حساب الکترونیک مالیاتی برای اشخاص حقوقی از ابتدای سال آینده

کد خبر : 9655
15 اسفند 1401 - 17:12

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه از ابتدای سال آینده کلیه اشخاص حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند گفت: بیش از ۸ میلیون صورتحساب توسط شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی و بیش از ۲۷ میلیون صورتحساب از سوی مودیان به ثبت رسیده است.

داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح آخرین وضعیت اجرای این قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر مؤدیان با عاملیت شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی اظهار داشت: تا تاریخ 13 اسفندماه سال جاری بیش از 8 میلیون صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی و بیش از 27 میلیون صورتحساب الکترونیکی به صورت مستقیم توسط مؤدی در سامانه مؤدیان به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که روند صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان سرعت خوبی گرفته است، افزود: تا تاریخ مذکور 477 مؤدی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه شده‌اند و حدود سه هزار و 600 حافظه تحت پوشش به مؤدیان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانیدافزایش تمکین مالیاتی با هوشمندسازی/ برای همه مودیان هویت دیجیتال ایجاد می‌شود
منظور با اشاره به فراخوان گروه سوم از مشمولان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آینده کلیه اشخاص حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان هستند.

گفتنی است سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، نسبت به ثبت‌نام و عضویت کلیه مشمولان این قانون در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به ایشان اقدام کرده و سایر اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) نیز به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۷۵۴ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا