بذرافشان عنوان کرد

کاهش ۲.۵ میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

کد خبر : 9378
10 اسفند 1401 - 22:12

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم افزایش بالغ بر ۲۰ دلاری اونس جهانی طلا، به دنبال سیاست بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز و ایجاد ثبات بر روی آن، روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از روز دوشنبه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد؛ به گونه‌ای که ۲.۵ میلیون تومان از بهای سکه کاسته شد.

 

نادر بذرافشان، در رابطه با آخرین وضعیت بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در بازار امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه) حدود ۲۲ دلار افزایش اونس جهانی را داشتیم اما طی دو روز گذشته و به‌ تدریج از روز دوشنبه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا آغاز شده و امروز به حداکثر کاهش خود نسبت به اوجی که گرفته بود، رسید و ادامه‌دار شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با مدیریت بانک مرکزی در رابطه با کاهش نرخ ارز و کنترل و ثبات آن، علیرغم اینکه در بازارهای جهانی افزایش قیمت داشتیم اما در بازارهای داخلی، روند کاهشی نسبتا خوبی به وجود آمد و بازار امروز در شرایط خوبی قرار گرفت. طی دو روز گذشته حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت سکه تمام را شاهد بودیم و مجدد سکه به زیر ۳۰ میلیون تومان بازگشت.

وی ادامه داد: سکه تمام طرح قدیم نیز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت به دو روز گذشته تجربه کرده‌اند. هر مثقال طلا ۱۷ عیار ۸۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۹۴ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه هم نسبت به اوج خود که تا شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفته بود، کاهش یافته و در حال حاضر در محدوده  پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: روند قیمت‌ها کاهشی  بوده و بازار از التهاب و نوسان‌های هفته‌های اخیر خارج شده و طی دو روز گذشته به ثبات نسبی خوبی رسیده است. اکنون مردم می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا با توجه به روند کاهشی خوبی که طی ۴۸ ساعت گذشته رخ داده، انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز همچنان ادامه‌دار باشد تا طی روزهای آینده شاهد ثبات خوبی در بازار باشیم.

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلای امروز (ساعت ۱۵ چهارشنبه) گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۲۷ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند. نیم سکه ۱۶ میلیون تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارند. هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان دادوستد شده است.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۷۰۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا