آغاز فروش ربع سکه در مرکز مبادلات از فردا

کد خبر : 9341
9 اسفند 1401 - 16:12

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا از آغاز فروش ربع سکه از فردا در این مرکز خبر داد.

مسعود توکلی درباره زمان فروش ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، اعلام کرد: از فردا بناست عرضه ربع سکه در مرکز مبادلات آغاز شود.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند 5 قطعه ربع سکه از مرکز مبادلات ارزی دریافت کند، گفت: تعیین قیمت نیز براساس مکانیزم حراج انجام خواهد شد.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که به‌منظور کاهش حباب سکه، عرضه قطعات سکه در مرکز مبادلات را آغاز خواهد کرد. در گام نخست بناست 300 هزار قطعه ربع سکه در این مرکز فروخته شود و در ادامه سایر قطعات سکه نیز در این مرکز عرضه می‌شود.

او همچنین درباره نحوه فعالیت مرکز مبادلات طلا و ارز گفت: هرچه به روز‌های بعد از افتتاح مرکز نزدیک شدیم میزان تراکنش‌هایی که در مجموع تالار حواله و ارز خدماتی انجام شد، رو به رشد بود. روز دوشنبه رکورد یک هفته را در تالار ارز خدماتی زدیم و 14.5 میلیون دلار تخصیص ارز برای شرکت‌های هوانوردی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی، دانشجویی و… داشتیم.

وی با بیان اینکه حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا امروز نزدیک به 600 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از این معاملات و تخصیص ارز‌ها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است، دو طیف مخاطب ارز داریم؛ یکی بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و دیگری کسانی هستند که نیاز ارز خدماتی مثل بیماری و دانشجویی دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: تراکنش‌ها نشان می‌دهد هیچ‌کس دغدغه ارز ندارد و هر فردی مراجعه کرده ارز مورد نیاز را دریافت کرده است.

توکلی در مورد تلاطمات بازار غیررسمی ارز، گفت: واقعیت این است که تأمین ارزِ نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان و افرادی که ارتباطات بین‌المللی دارند در حال انجام است. بخش سوداگری بازار فقط باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه‌گذاری دارند که همین افراد با التهابات بازار مورد سوءاستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی گفت: توصیه اکید داریم که مردم از سرمایه‌گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضا‌های پرالتهاب ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضا‌های امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمد ثابت و دیگر موارد سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۷۲۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا