شناسایی پشت پرده اختلالات ارزی و برخورد با عوامل

کد خبر : 9273
6 اسفند 1401 - 18:12

صبح امروز، جمعی از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس جلسه غیر علنی درباره وضعیت ارزی کشور برگزار کردند؛ در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله وعده کاهش نرخ ارز و ثبات در این بازار، برخورد با سودجویان و… مطرح شد.

چهارشنبه هفته گذشته (دوم اسفند ماه) قرار بود جلسه غیر علنی در مجلس درباره وضعیت ارزی کشور برگزار شود که به دلیل تقارن با جلسه هیات دولت به امروز صبح (شنبه ششم اسفند) موکول شد.

محمدباقر قالیباف –رئیس مجلس – در این باره گفت: باتوجه به اهمیت مسائل ارزی در کشور که لازمه یک هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای سامان دادن این بازار است، امروز از  ساعت هشت صبح، مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل  بانک مرکزی جلسه غیرعلنی داشت.

وی افزود: به جمع بندی‌های خوبی در این جلسه رسیدیم و ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت‌های دولت بر  این مشکل فائق خواهیم آمد.

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز از تشکیل کمیته هماهنگی بین دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز خبر داد و متعقد است که موضوعات سازنده‌ای بین نمایندگان مجلس و دولت مطرح شد از جمله اینکه دشمن درصدد است از طریق تعیین نرخ‌های ساختگی بازار ارز را برهم بزند از سوی دیگر برخی از سیاست‌های ارزی و اقتصادی شکست خورده گذشته سبب بی‌اعتمادی مردم شده و این زمینه را فراهم کرده تا در بازار غیررسمی و توسط عناصری که عمدتا از خارج کشور صحنه‌گردان هستند نرخ دلار را بالا ببرند و مداخله ساختارشکنانه در بازار ارز داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش فروش نفت به بیش از یک میلیون بشکه در روز، افزود: در شرایط کنونی هیچ مشکل ارزی در کشور وجود ندارد اما برخی درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند. گزارشی از حساب‌های متعددی که در داخل و خارج کشور سعی داشتند در بازار ارز مداخله مخرب داشته باشند ارائه شد که عمدتا این افراد توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شده و با آنها برخورد صورت گرفته است.

البته در این جلسه غیر علنی موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت گزارش‌هایی به نمایندگان درباره بازار ارز ارائه کرد. براساس گزارش‌های مطرح شده، محمد مخبر -معاون اول رئیس جمهور- در این جلسه گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

محمدرضا فرزین -رئیس کل بانک مرکزی- نیز اظهار کرد که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد، غیر واقعی است. همچنین سید احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- تصریح کرد که پشت پرده اختلالات بازار ارزی نیز شناسایی شده است و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا با هدف ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار ارز و برخوردهای صورت گرفته با برخی سودجویان در این بازار که به دنبال نرخ‌سازی هستند، باید دید در ادامه کاهش نرخ ارز و ثبات در این بازار چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۳۲۴۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا