سرما در بازارهای جهانی طلا

کد خبر : 9196
24 بهمن 1401 - 11:11

قیمت طلا امروز(دوشنبه) با تقویت دلار کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم این هفته ایالات‌متحده بودند تا نشانه‌هایی در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشند.

بهای هر اونس طلا صبح امروز با ۴۶. ۰ درصد کاهش به ۱۸۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، طلا با قیمت دلار را برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند. ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG  اظهار کرد: ثابت‌ماندن دلار آمریکا و بازدهی بالاتر خزانه‌داری همچنان قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا انتظارات از یک داستان طولانی کاهش تورم به چالش کشیده شده است.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا گفت که داده‌های شگفت‌انگیز شغلی که در اوایل ماه جاری گزارش شد، دیدگاه او را مبنی بر اینکه حرکت به سمت افزایش کمتر نرخ بهره استراتژی خوبی برای بانک مرکزی ایالات‌متحده است، تغییر نداد زیرا او چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها در سال ۲۰۲۴ را برجسته کرد.

فعالان بازار اکنون انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه جولای به ۵.۱۷۷ درصد برسد. شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ‌های بهره جذابیت دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، داده‌های روز سه‌شنبه احتمالاً نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه در ایالات‌متحده در ژانویه ۰.۴ درصد ماهانه افزایش یافته و شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

یک نظرسنجی در روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در فوریه به بالاترین میزان در ۱۳ ماه گذشته رسید اما خانوارها انتظار داشتند که تورم بالاتر در ۱۲ ماه آینده ادامه یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۱.۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۴۲ دلار و ۱۹ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵۴۷ دلار و ۴۶ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۶۶۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا