افت و خیز محدود طلا در بازارهای جهانی

کد خبر : 9156
18 بهمن 1401 - 11:11

همزمان با افت جزئی قیمت دلار جهانی، بهای هر اونس طلا امروز سه‌شنبه با رشد نسبی مواجه شده‌است.

به گزارش رویترز، کاهش نسبی قیمت دلار باعث افزایش قیمت طلا در روز سه‌شنبه شده‌است. تاجران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا هستند تا نشانه‌هایی از میزان افزایش نرخ بهره پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته بیابند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد افزایش به 1873 دلار و 75 سنت رسید.

ارزش دلار که در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده بود، 0.2 درصد پایین آمده‌است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

گزارش بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا این نگرانی را به وجود آورده که بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را بالاتر می‌برد و برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا نگه می‌دارد. تاجران حالا پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره در ماه مه به بیش‌از 5 درصد برسد.

قیمت طلا به‌خاطر امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا بیش‌از 1900 دلار در هر اونس در ماه ژانویه بالا رفته بود، اما دوباره کاهش یافت.

شرکت‌کنندگان بازار از نزدیک سخنان جروم پاول را بررسی خواهند کرد تا ببینند آیا رویکرد سخت‌گیرانه خود را پس‌از انتشار اطلاعات اشتغال ادامه خواهد داد یا نه.

قیمت طلا به‌شدت نسبت‌به افزایش نرخ بهره حساس است، چون هزینه نگهداری آن را که سرمایه‌ای غیر سودده است بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با 0.53 درصد افزایش به 22 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با 0.19 درصد افزایش 973 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۶۲ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا