خالی کردن حساب در پوشش فروش اقساطی طلا و جواهر در فضای مجازی

کد خبر : 8911
10 بهمن 1401 - 12:11

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش اقساطی طلا و جواهر خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کردند که مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده است.

وی ادامه داد: یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک پلاک و زنجیر طلا را داشته و در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که یک سایت فروش طلا و جواهرات به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کرده و وارد آن شده است. او بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک پلاک و زنجیر خریداری و برای واریز پیش پرداخت آن به مبلغ پنجاه میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کرده که با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از دقایقی متوجه شده که مبلغ پانصد میلیون ریال از حسابش کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند،با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم،ماموران پس از تشریفات قضایی متهم را در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت که با ایجاد یک سایت فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی سوژه های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۷۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا