طلای جهانی محدود معامله شد

کد خبر : 8820
5 بهمن 1401 - 15:11

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از شرط بندی‌های بزرگ در آستانه انتشار آمارهای رشد اقتصادی ایالات‌متحده در این هفته اجتناب کردند، در حالی که انتظارات افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو چشم انداز طلا را روشن نگه داشت.

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از اواخر آوریل ۲۰۲۲ در روز سه‌شنبه، صبح امروز با ۵۶ .۰ درصد کاهش به ۱۹۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۹ درصد کاهش به به ۱۹۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران عمدتاً انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی در دسامبر، سرعت خود را به ۵۰ واحد کاهش داد. با توجه به اینکه نرخ‌های پایین تر به بازده کمتری از دارایی‌های دارای بهره مانند اوراق قرضه دولتی تبدیل می‌شود، سرمایه‌گذاران ممکن است طلای با بازده صفر را ترجیح دهند.

تمرکز بازار اکنون بر برآوردهای رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات‌متحده در روز پنجشنبه است.

اسپیواک، استراتژیست ارزی گفت: اگر نشانه‌هایی وجود داشته باشد که اقتصاد ایالات‌متحده در حال کندشدن است و فدرال رزرو به زودی سرعت انقباض خود و نرخ های بهره را کاهش می‌دهد، طلا می‌تواند افزایش یابد. وی افزود: با این حال، برای اینکه قیمت‌ها از سطح ۲۰۰۰ دلار عبور کنند، دلار آمریکا باید به تضعیف خود ادامه دهد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر شود. فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده برای هفتمین ماه متوالی در ژانویه کاهش یافت، اگرچه رکود در هر دو بخش تولید و خدمات برای اولین‌بار از سپتامبر تعدیل شد و اعتماد تجاری با شروع سال جدید تقویت شد.

بر اساس گزارش رویترز، آمارهای گمرک سوئیس در روز سه‌شنبه نشان داد صادرات طلای سوئیس به کشورهایی از جمله چین، ترکیه، سنگاپور و تایلند به بالاترین میزان در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۶۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش در ۱۰۵۴ دلار و ۴۰ سنت و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۴۵ دلار و ۳۸ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۴۶۵ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا