قیمت جهانی طلا در کانال 1900 دلار ماندگار شد

کد خبر : 8646
26 دی 1401 - 11:10

قیمت هر اونس طلا امروز در پی احتیاط سرمایه گذران جهانی تغییر چندانی نداشت و با تنها ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۹۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ دنیا و همچنین اجلاس بانک‌های مرکزی سراسر دنیا، محتاطانه عمل می‌کنند.

قیمت طلا افزایش چشمگیری طی هفته‌های اخیر داشته که می‌توان دلیل آن را خوش‌بینی نسبت‌به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آینده دانست که فشار را از روی سرمایه‌های مخاطره‌آمیز برمی‌دارد.

همچنین ترس از رکود اقتصادهای بزرگ در سال جاری میلادی تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. به‌نظر می‌رسد افزایش شدید نرخ بهره در 2022 به‌تدریج تأثیر خود را بر اقتصاد دنیا نشان می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1921 دلار و 85 سنت رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس امروز کاهش یافته است، درحالی‌که در هفته گذشته به بالاترین رقم طی 7 ماه گذشته رسیده بود. علاوه‌بر افزایش تقاضا در چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس در دنیاست، اختلال در عرضه این فلز از سوی تولیدکنندگان بزرگ آمریکای لاتین هم از دلایل افزایش قیمت آن بوده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.79 درصد افزایش به 24 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با 0.10 درصد افزایش 1070 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۷۸۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا