اونس طلا 0.5 درصد افزایش یافت

کد خبر : 8565
19 دی 1401 - 11:10

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به دنبال افت ارزش دلار جهانی با ۰.۵۲ درصد افزایش به بالاترین رقم طی 8 ماه گذشته رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی 8 ماه گذشته رسید که می‌توان آن را نتیجه پایین آمدن ارزش دلار دانست. کاهش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. دراین‌بین، امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم از قیمت طلا حمایت کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.52 درصد افزایش به 1875 دلار و 34 سنت رسید.

شاخص دلار 0.3 درصد سقوط کرده‌است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد نرخ اشتغال در این کشور با روند ثابتی افزایش یافته، اما صنعت خدمات برای اولین‌بار طی دو سال و نیم گذشته در بحبوحه ضعف تقاضا کوچک شده‌است که نشان می‌دهد تورم روبه کاهش است.

بالا رفتن نرخ بهره تمایل برای خرید طلا را پایین می‌آورد چون هزینه نگه‌داری آن را افزایش می‌دهد.

تمام توجه شرکت‌کنندگان بازار در حال حاضر به سخنرانی جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس بانک مرکزی این کشور در استکهلم در روز سه‌شنبه و همچنین شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود.

طبق گفته‌ تحلیلگران، اطلاعات تورم آمریکا در این هفته بسیار تعیین‌کننده است. پایین آمدن بیشتر قیمت‌ها می‌تواند تقاضا برای طلا را در بحبوحه کاهش ارزش دلار افزایش دهد، اما افزایش غیرمنتظره شاخص قیمت مصرف‌کننده تأثیرات نامطلوبی بر حساسیت مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

بازگشایی اقتصاد چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در دنیا هم مورد توجه تاجران قرار گرفته است. مرزهای چین از آغاز همه‌گیری کرونا بسته بوده‌اند.

قیمت نقره امروز با 0.62 درصد افزایش به 24 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد کاهش 1090 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۰۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا