بازگشت اونس جهانی طلا با رشد یک درصدی

کد خبر : 8506
13 دی 1401 - 12:10

قیمت هر اونس طلا در نخستین روز معاملاتی سال ۲۰۲۳ با ۱ درصد افزایش به ۱۸۴۵ دلار رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. توجه بازار فلزات گران‌بها به خلاصه مذاکرات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکاست که قرار است در همین هفته منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1 درصد افزایش معادل 19 دلار به 1845 دلار رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر و تمایل برای آن را بیشتر کرده‌است.

تحلیلگران انتظار ندارند انتشار صورت جلسه اجلاس ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا تأثیر چندانی در قیمت طلا داشته باشد، اما انتظار آسان‌تر شدن سیاست پولی فدرال رزرو و پایین آمدن مقدار افزایش نرخ بهره را در میان‌مدت دارند که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

با این‌که همواره از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تغییرات دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر بازار طلا خواهد بود. طبق گفته‌ تحلیلگران، روند کنار گذاشتن دلار توسط برخی از بانک‌های مرکزی در 2022 در شرایطی که حجم بالایی از طلا خریداری شده بود ادامه خواهد داشت.

قیمت نقره امروز با 2.35 درصد افزایش به 24 دلار و 61 سنت رسید و پلاتین با 1.24 درصد افزایش 1087 دلار و 66 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۰۹ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا