اونس طلا در کانال 1800 دلاری ماندگار شد

کد خبر : 8372
7 دی 1401 - 10:10

بهای جهانی طلا پس از رشد 2 درصدی روز گذشته متاثر از تصمیم چین برای کاهش محدودیت های کرونایی کویید، امروز چهارشنبه با رشد ارزش دلار جهانی با کاهش مواجه شد.

به گزارش رویترز، افزایش ارزش دلار آمریکا باعث کاهش نسبی قیمت طلا در روز چهارشنبه شد، اما عدم وجود هرگونه محرک تازه‌ای باعث شده قیمت طلا در یک محدوده کوچک در نوسان باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد کاهش به 1811 دلار و 57 سنت رسید. فعالیت‌های تجاری در آستانه سال نوی میلادی بسیار محدود است و هیچ اطلاعات اقتصادی مهمی در این هفته منتشر نخواهد شد، بنابراین قیمت طلا هم تحول چندانی ندارد.

ارزش دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است. این در حالی است که سود ده‌ساله اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا نسبت‌به روز گذشته که به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده بود کاهش یافته است.

قیمت طلا حدود 200 دلار نسبت‌به اواخر سپتامبر که به پایین‌ترین رقم طی 2 سال گذشته رسیده بود افزایش یافته است.

فدرال رزرو آمریکا میزان افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر تا 50 واحد کاهش داد. این بانک در هر کدام از 4 ماه قبل‌از آن نرخ بهره را 75 واحد افزایش داده بود. اما جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا هشدار داد روند افزایش نرخ بهره در سال آینده ادامه خواهد داشت.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش داده و تقاضا برای آن‌ها را پایین می‌آورد.

عملکرد دلار، تورم، میزان افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، تحولات چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت طلا در 2023 خواهند بود.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین تقاضا برای فلزات صنعتی را بالا می‌برد و تأثیر مثبتی بر بازار این فلزات خواهد گذاشت.

قیمت نقره امروز با 0.05 درصد کاهش به 24 دلار و 21 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش 1019 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۱۵۵۶ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا