مردم در بازار هیجانی محتاطانه عمل کنند+فیلم

کد خبر : 8359
5 دی 1401 - 13:10

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مردم در بازار هیجانی محتاطانه به بازار سکه و طلا ورود پیدا کنند و معاملات خود را به زمان ثبات قیمت‌ها موکول کنند.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به بازار سکه و طلا گفت: در یک ماه گذشته قیمت سکه و طلا روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است، افزود: هم‌اکنون قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۲۹ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته حدود ۷ هزار تومان افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته بیان کرد: در یک‌ماه گذشته، سکه طرح جدید حدود ۴ میلیون تومان و نیم سکه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند و هم اکنون قیمت سکه طرح جدید ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و نیم سکه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

بذرافشان ادامه داد: هم‌اکنون در بازار ربع سکه با قیمت ۹ میلیون و یکصد هزار تومان معامله می‌شود که در یک ماه گذشته حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه حباب انواع سکه در یک ماه گذشته روند افزایشی داشته است، تصریح کرد: سکه طرح جدید حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه حدود ۴ میلیون حباب دارد که در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی با عرضه و ضرب سکه می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها ایفا کند.

بذرافشان بیان کرد: در شرایط فعلی بازار به مردم توصیه می‌کنیم وارد بازارهای هیجانی نشوند و معاملات خود را به زمان ثبات قیمت‌ها موکول کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۵۹۰۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا