قیمت طلا در جا زد

کد خبر : 8172
28 آذر 1401 - 11:09

موجی از نشانه‌های بدبینانه ازسوی بانک‌های مرکزی و همچنین افزایش خطر رکود اقتصاد باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته باشد.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد کاهش به 1792 دلار و 33 سنت رسید.

دورنمای کوتاه‌مدت بازار فلزات کاملاً مبهم است، مخصوصاً به این دلیل که بانک‌های مرکزی دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا از ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی خبر داده‌اند.

بالا رفتن نرخ بهره ضربه‌ سختی به بازار فلزات در سال جاری زده است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها مخصوصاً طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد.

طی هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کمتر از جلسات گذشته افزایش دهد و این اتفاق از قیمت طلا حمایت کرد. اما طلا هنوز هم پایین‌تر از متوسط سال گذشته معامله می‌شود و نسبت‌به اوج قیمتی که در آغاز حمله روسیه به اوکراین به آن دست یافته بود، کاهش یافته است. طلا درواقع موقعیت خود به‌عنوان یک پشتوانه ایمن برای سرمایه‌گذاران را به دلار باخته است.

قیمت نقره امروز با 0.39 درصد افزایش به 23 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با 0.47 درصد افزایش 999 دلار و 24 سنت معامله می‌شود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس افزایش یافته و به 3.8063 دلار در هر اونس رسیده است که می‌تواند نتیجه‌ احتمال افزایش تقاضا در چین در سال آینده میلادی و کاهش عرضه باشد.

انتهای پیام

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۲۲۶۱ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا