طلا به عنوان پناهگاه امن جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد؟

کد خبر : 8128
27 آذر 1401 - 12:09

بازار جهانی طلا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و به دنبال آن بود که هفته را در ۱۸۰۰ دلار در هر اونس به پایان برساند زیرا ترس از رکود همچنان در حال افزایش و داده‌های اولیه حاکی از انقباض بیشتر در بخش‌های تولید و خدمات است.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با جهش اصلاحی ناشی از فشار فروش قوی روز پنجشنبه قوی‌تر شد. طلا ممکن است، با توجه به اینکه بازارهای سهام ایالات‌متحده و بازارهای جهانی در پی رکود بانک‌های مرکزی بزرگ همچنان در حال فروش زیر قیمت هستند، پیشنهاد پناهگاه امن را دریافت کند.

طلای فوریه آخرین بار با ۸ دلار افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۸۰ سنت رسید و نقره مارس ۰.۱۵۵ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۱۵ دلار رسید. شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد در مقایسه با افزایش ۱۰ درصدی در گزارش اکتبر افزایش یافت که نزدیک به انتظارات بازار بود.

قیمت‌ها از نظر فنی، همچنان در یک روند صعودی پنج هفته‌ای هستند. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی فوریه بالاتر از مقاومت جامد در بالاترین سطح این هفته ۱۸۳۶ دلار و ۹۰ سنت بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به زیر سطح حمایت فنی قوی در ۱۷۵۰ دلار برساند.

روز جمعه شاخص مدیران خرید تقریبا ضعیف‌تر از حد انتظار برای بخش تولید و صنایع خدماتی را گزارش کرد. در این گزارش آمده است که داده‌های شاخص مدیران خرید تولید به ۴۶.۲ رسیده است که نسبت به ۴۷.۷ در نوامبر کاهش یافته است. در همین حال، فعالیت در بخش خدمات نیز کاهش یافت و به ۴۴.۴ کاهش یافت که نسبت به نوامبر ۴۶.۲ کاهش یافت. اقتصاددانان انتظار داشتند که رقمی در حدود ۴۶.۵ ببینند.

این گزارش خاطرنشان کرد که فعالیت به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش نرخ بهره به پایین‌ترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۰ کاهش یافته است.  بازار طلا پیش از انتشار این گزارش، شاهد شتاب خرید قوی بود و مقاومت اندکی کمتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کرد. داده‌ها حاکی از انقباض تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات‌متحده در حدود ۱.۵ درصد است.

این اطلاعات همچنین نشان‌دهنده ضعف رو به رشد در بازار کار ایالات‌متحده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

[اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد]

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۸۱۸ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا