رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام‌کرد؛

نوسانات نرخ ارز، دلیل اصلی رشد قیمت انواع سکه

کد خبر : 8119
26 آذر 1401 - 16:09

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نوسانات نرخ ارز، دلیل اصلی افزایش قیمت انواع سکه و طلا در هفته‌های گذشته بود.

 

«نادر بذرافشان» امروز (شنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره افزایش قیمت انواع سکه و طلا در هفته‌های گذشته، اظهار داشت: بخش عمده افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور به دلیل نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌ها بود.

وی افزود: میزان تقاضا تاثیری بر بازار طلای داخل نداشت و ما در روزهای اخیر در مجموع ۲ تا سه درصد افزایش تقاضا را در بازار شاهد بودیم و این رقم طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازارهای جهانی در هفته گذشته معمولا کاهشی بوده است، بنابراین این بازارها نمی‌تواند تاثیری بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد اما خبرهای سیاسی و اقتصادی در جهان بر قیمت انواع سکه و طلا بی‌تاثیر نبود.

وی بیان‌داشت: با شروع معاملات در روز جاری، روند قیمت‌ها و تقاضا نسبت به هفته گذشته کاهشی بود.

بذرافشان گفت: هم اکنون حباب سکه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و از ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه‌داد: در روزهای اخیر نیم سکه حدود چهار میلیون تومان، ربع سکه نزدیک به ۳.۵ میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی هم یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حباب داشت که رقم بالایی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، اظهار داشت: این سیاست‌ها می‌تواند نقش مهمی در ثبات و کاهش قیمت طلا و سکه داشته باشد و از سوی دیگر انتشار اوراق سکه در بازار سرمایه نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وی توضیح‌داد: اجرای سیاست انتشار اوراق سکه در بازار سرمایه از یک ماه پیش شروع شد و سیاست خوبی بود که بر بازار طلا اثر داشت و چنانچه تفاوت قیمت‌ این اوراق با بازار داخل بیشتر باشد و نرخ‌های پایین‌تری اعلام شود می‌تواند نقش مهمی در ثبات نرخ‌ها در بازار طلا ایفا کند.

بذرافشان گفت: البته عرضه سکه توسط بانک مرکزی نیز نقش مهمی در کاهش حباب قیمت سکه دارد.

این فعال بازار طلا توصیه کرد: مردم برای خرید طلا مراجعه نکنند تا قیمت‌ها به ثبات برسد و بتوانند به راحتی معاملات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد: با توجه به اینکه قیمت انواع سکه و طلا در اوج قیمت قرار دارد دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت و چنانچه مردم مدیریت کنند و وارد نشوند تا قیمت‌ها به ثبات نسبی برسد، بازار متعادل خواهد شد.

وی تاکید کرد: به‌طور معمول ثبات نسبی قیمت‌ها تا یک ماه زمان می‌برد.

منبع: ایرنا

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۹۸۳ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا